روز جهانی مسجد یک روز انقلابی است

«روز جهانی مسجد» که به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی «اساساً یک روز انقلابی است» یادآور اقدام خبیثانه رژیم‌صهیونیستی در جسارت به قبله اول مسلمین و به‌آتش‌کشیدن مسجدالأقصی و تجلی عمق دشمنی این رژیم کودک‌کش با اسلام عزیز و مقدسات مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ،در بیانیه ستاد به مناسبت روز جهانی مسجد تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) که این روز را «اساساً یک روز انقلابی » می دانند آمده است. 
متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَیٰ فِی خَرَابِهَا أُولَٰئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِینَ

مساجد این بیوت الهی بر روی زمین، خاستگاه فطرت ناب انسانی در انعکاس نور ازلی بر این عالم خاکی است. تردیدی نیست که مسجد مظهر وحدت و یکپارچگی مسلمانان ،پایگاه دین، عبودیت و معرفت بوده و برای جوامع اسلامی سرآغاز حرکت‌های بزرگ به‌سوی حقیقت و رستگاری قلمداد می‌شود.

مسجد به‌عنوان قلب تپنده‌ی جهان اسلام، مهم‌ترین سرمایه‌ی مذهبی و برترین جایگاه پرورش انسان‌های وارسته است، به‌همین‌دلیل دشمنان اسلام با اذعان به این واقعیت که مسجد نقش محوری در ایجاد تحرک و پویایی جوامع اسلامی دارد، تمام توان خود را بکار بسته‌اند تا به تخریب این نقش و جایگاه مهم بپردازند.

«روز جهانی مسجد» که به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) «اساساً یک روز انقلابی است» یادآور اقدام خبیثانه رژیم‌صهیونیستی در جسارت به قبله اول مسلمین و به‌آتش‌کشیدن مسجدالأقصی و تجلی عمق دشمنی این رژیم کودک‌کش با اسلام عزیز و مقدسات مسلمانان جهان است.

«عملیات طوفان‌الاقصی» نیز که مهرماه سال گذشته در سرزمینهای اشغالی انجام شد، بار دیگر موجب بیداری آزادگان جهان از هر دین و آیینی گردید. این عملیات ظفرمندانه نتیجه خروش و راهپیمایی میلیونی ملت مسلمان و آگاه ایران در برگزاری باشکوه روز جهانی قدس، این یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است که به تبع آن، شاهد خروش و راهپیمایی همه مسلمانان و غیر مسلمانان در دفاع از آرمان قدس شریف و حقوق مظلومان عالم هستیم. مطمئناً راهپیمایی روز جهانی قدس و همه راهپیمایی‌هایی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی انجام می شود، قوام‌بخش و تکمیل‌کننده راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی است. امید دارد که به‌زودی شاهد فروپاشی این رژیم نامشروع و آزادسازی قدس شریف و مسجد الاقصی باشیم.

بسته‌شدن مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی‌ علیه‌السلام توسط دولت آلمان از دیگر نمونه های بارز اسلام ستیزی و مقابله با مسجد و نقش روشنگر آن در اذهان سیاستمداران نظام سلطه است.

این اقدام که توسط بزرگترین مدعیان حق آزادی بیان صورت گرفت، نشان‌دهنده تأثیر ژرف مساجد در آگاهی‌بخشی به مردم جهان است اما این واقعیت به‌زودی محقق می‌شود که تأثیرگذاری مرکز اسلامی هامبورگ با تعطیلی آن نه‌تنها از بین نخواهد رفت، بلکه بیشتر نیز خواهد شد. چراکه مساجد فارغ از خشت‌ونما، انعکاس فرهنگ اصیل اسلامی هستند و پیش از آنکه بسته شوند در قلب‌ها بنا شده‌اند.
مساجد در طی تاریخ همواره پایگاه مردمی، عبادی، اجتماعی و سیاسی بوده‌اند و پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان محور فعالیت‌های مردمی است. در «راهپیمایی اربعین حسینی» امسال نیز مساجد به کانون هماهنگی فعالیت‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه‌السلام تبدیل شده و مسجدی‌ها پیشتازِ حضور در موکب‌ها و مراکز خدمت‌رسانی اربعین هستند.
خانواده بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تسلیت و تعزیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و گرامی‌داشت «روز جهانی مسجد» مفتخر است تا با همت همه ارکان و دست‌اندرکاران مسجدی در همایش عظیم و میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی امسال با شعار «کربلا؛ طریق‌الاقصی» به عنوان قطره ای از دریای خروشانِ عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان، حضوری فعال داشته باشد.
به فضل الهی در سایه تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای( مدظله العالی)، به زودی شاهد رونق فرهنگی در همه سطوح کشور و به ویژه نهادینه شدن فرهنگ دینی و انقلابی باشیم.
سربلندی و سلامتی برای فردفرد خادمان مساجد و توفیق روز افزون خدمتگزاری به این بیوت الهی بر روی زمین به خصوص خانواده بزرگ کانونهای فرهنگی هنری کشور را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.
کد خبر 1778002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha