روز جهانی مساجد فرصتی برای بازگویی جنایات رژیم غاصب است

دریایی گفت: روز جهانی مسجد فرصتی برای بازگویی دوباره جنایت های صهیونیسم و بیان نقشه های خبیث دشمنان اسلام است.

علی اصغر دریایی دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد اظهار کرد: ۳۱ مرداد یادآور به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال ۱۳۴۸ به دست صهیونیست‌ها است که سالها بعد این روز به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی ‌امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان نخستین پایگاه اجتماعی جهان اسلام، مهمترین سرمایه ملی، دینی و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسان‌های وارسته است، افزود: مسجد قلب تپنده مسلمین آزاده جهان است که از صدر اسلام تا کنون همواره دارای کارکرد های متعدد عبادت، فعالیت های آموزشی، نظامی و سیاسی بوده است.

دریایی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام با توجه به این جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت و تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را بکار بسته اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اذعان کرد: براین اساس روز جهانی مسجد فرصتی برای بازگویی دوباره جنایت های صهیونیسم و بیان نقشه های خبیث دشمنان اسلام است.

وی یادآور شد: در کردستان که سرزمین هزاران مسجد و مناره مروج مکتب دین مهربانی ها است، جایگاه این مکان تزکیه نفس، نیایش و سنگر انسان ساز، بسیار ویژه و متعالی است و ناموران زیادی در صحن شبستان مساجد کردستان برای اعتلای فرهنگ اسلامی-ایرانی از هر کوششی دریغ نورزیده اند و روز جهانی مساجد تجدید میثاقی دوباره با این سرمایه های اجتماعی معتقد و متعهد به صیانت از فرهنگ ناب محمدی(ص)است. 

دریایی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد و فرصتی برای یادآوری جایگاه ارزشمند این مکان مقدس محسوب می‌شود.
 

کد خبر 1778010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha