مسجدالاقصی محور مقاومت و نقش‌آفرین در تحولات آخرالزمان است

حجت‌الاسلام اختری با بیان اینکه مسجدالاقصی قطعا در آخرالزمان هم در سرنوشت مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان نقش مهمی دارد، گفت: مسجد الاقصی نقطه پرگار و عطفی برای محور مقاومت و جهان اسلام و کانون وحدت بخش مسلمانان محسوب می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه مسجد الاقصی در دنیای اسلام، بیان کرد: امروز جریان مقاومت دفاع اصلی و جانانه خود را در حمایت از مسجد الاقصی می داند و قبل  و بعد از طوفان الاقصی این مسجد محور و نقطه اصلی محور مقاومت بوده است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه با گذشت ۵۵ سال از به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی هنوز این واقعه غم انگیز در خاطره ها زنده است، تصریح کرد: در حال حاضر جنایتکاران رژیم صهیونیستی از حضور مسلمانان در مسجد الاقصی ممانعت می کنند، چراکه آنها به این باور رسیده اند که مسجد پایگاه اصلی محور مقاومت و مبارزه علیه این رژیم غاصب است.

 وی مسجد الاقصی را یکی از مساجد سه گانه ویژه ای دانست که قرآن هم  از آن یاد کرده است، ابراز کرد: مسجد الاقصی نقطه پرگار و عطفی برای محور مقاومت و جهان اسلام و کانون وحدت بخش مسلمانان محسوب می شود و رژیم اشغالگر به این بهانه تلاش دارد، با در صحنه نگاه داشتن یهودیان و رژیم صهیونیستی از آنها به عنوان عوامل فشار و مقابله با مسلمانان و تصرف مسجد الاقصی بهره برداری کند، در حالی که مسجدالاقصی از ۱۴۰۰ سال پیش در اختیار مسلمانان بوده و از جایگاه خاصی میان مسلمانان برخورداراست.

رییس کمیته حمایت  از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به دیگر ابعاد اهمیت مسجدالاقصی در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مسجد اولین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده نیز از اهمیت ویژه برخوردار است و قطعا در آخرالزمان هم در سرنوشت مسلمانان و حتی دیگر ادیان نقش مهمی دارد. با نگاه به تاریخ اسلام نیز می بینیم که این مسجد کانون پرورش و ظهور پیامبران بزرگ و خداپرستی و نقطه مشترک میان ادیان برای عبادت بوده نه نقطه افتراق و جنگ های خونین. به همین جهت است که استعمارگران و صهیونیست ها از کانون وحدت بخشی این مسجد واهمه دارند و تلاش می کنند که این مسجد و سرزمین پیرامونی آن به کانون  تفرقه و نزاع تبدیل شود.

وی بر لزوم حمایت مسلمانان و تلاش برای حفظ و نگهداری مسجد الاقصی تاکید و اضافه کرد: جنایت های رژیم اشغالگر و قتل عام کودکان و زنان بی دفاع غزه نشان از فرسودگی و سقوط این رژیم جنایتکار دارد. مسجدالاقصی فقط برای مردم فلسطین نیست و برای مسلمانان جهان است، بنابراین همه مسلمانان باید نسبت به این مکان مقدس و جنایت های رژیم غاصب بی تفاوت نباشند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران هم مسجد به عنوان پایگاه اصلی انقلاب تعریف شد و علما، مسئولان و مردم به مسجد به عنوان مهمترین پایگاه مردمی برای اجتماع، حل مسائل و مشکلات جامعه و عبادت و سیاست نگاه داشته اند.

کد خبر 1778013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha