از برپایی نمایشگاه «مسجد تراز» تا رونمایی از کتاب با عنوان «مسجد»

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با تشریح برنامه‌های روز جهانی مسجد در شیراز برپایی نمایشگاه «مسجد تراز»، رونمایی از کتاب با عنوان مسجد و... را از جمله این برنامه ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام حسین امیدی در آستانه فرارسیدن روز جهانی مسجد، در نشست خبری مدیران پاسخگو با گرامیداشت این روز اظهار داشت: حمله به مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمین موجب نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی مسجد شد چرا که همواره مسجد جایگاه عظیمی داشته و کنار هم بودن مسلمانان به واسطه حضور در مساجد پیام روشنی برای دشمنان اسلام دارد.  

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه هرساله به مناسبت روز جهانی مسجد برنامه های گرامیداشت برگزار می شود، افزود: پنجشنبه اول شهریور ماه گردهمایی بزرگ اصحاب مساجد استان فارس از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در مسجد جامع شهدا از مساجد تاریخی شیراز برگزار خواهد شد. 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور و سخنرانی سردار محمدرضا فلاح زاده از فرماندهان جبهه مقاومت و دفاع مقدس همراه است و مقامات ارشد استانی از جمله نماینده ولی فقیه و استاندار فارس نیز حضور خواهند داشت. 

وی برپایی نمایشگاه مسجد تراز و رونمایی از کتاب با عنوان مسجد را از دیگر برنامه های این گردهمایی برشمرد و گفت: همچنین از چهره های شاخص و نمونه مساجد نیز تجلیل و تقدیر بعمل خواهد آمد. 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه در استان فارس حدود پنج هزار مسجد و حسینیه وجود دارد، افزود: از این تعداد ۳۰۸ مسجد در شیراز و ۴۱۳ مسجد  در شهرستان ها وجود دارد که هر ساله در زمینه‌ های مختلف فعالیت می کنند. 

وی ادامه داد: این مساجد در زمینه های فرهنگی، مذهبی، خدمت رسانی به محلات، برپایی مراسم و اعیاد مذهبی فعالیت می کنند و یک هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی مذهبی مساجد فارس و چهار هزار و ۲۰۰ پایگاه مقاومت در مساجد حضوری فعال دارند. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با برشمردن بخشی از ظرفیت ها و فعالیت های اجرایی در مساجد، گفت: طرح هایی نظیر شورای حل اختلاف و احیای محلات مسجد محور با محوریت امام جماعت با همکاری دادگستری، شهرداری شیراز و سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال پیگیری و اجراست. 

براساس این گزارش، عباس فرج زاده، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس نیز در این نشست که در سالن شهید قاضی برگزار شده بود ضمن اشاره به اینکه مسجد جایگاهی عظیم و انکارنشدنی دارد، بر همکاری اصحاب رسانه در پوشش خبری و رسانه ای برنامه های روزجهانی مسجد تاکید کرد.

کد خبر 1778034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha