فراخوان حماس در پنجاه و پنجمین سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی

جنبش حماس به مناسبت سالروز آتش کشیدن مسجدالاقصی، برای تجمع در میادین در همبستگی با غزه در روز جمعه فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سایت حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز چهارشنبه (۳۱ مرداد ماه) در پنجاه و پنجمین سالگرد جنایت آتش زدن مسجد الاقصی با تاکید بر تداوم پایداری و مقاومت مردم فلسطین در مقابل تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اعمال کنترل بر مسجد الاقصی، تاکید کرد: «طوفان الاقصی» مردم فلسطین را متحد کرد و راه را برای آزادسازی سرزمین و اماکن مقدس تقویت کرد.

جنبش حماس امروز چهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد: مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی و در اردوگاه‌های آوارگان به حقوق و اصول خود پایبند بوده و همچون سپری محکم از سرزمین و اماکن مقدس خود تا آزادی و بازگشت به سرزمین مادری‌شان دفاع خواهند کرد.

جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد که اشغالگران بریک وجب از خاک مسجدالاقصی نه مشروعیت دارند و نه حاکمیت و تمام تلاش‌های اشغالگران برای یهودی‌سازی آن یا تغییر ویژگی‌های آن در مقابل استواری و وحدت مردم فلسطین به شکست خواهد انجامید.

جنبش حماس در ادامه از توده‌های مردم فلسطین و ملت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست روز جمعه (دوم شهریور ماه) در همبستگی با غزه، قدس و مسجد الاقصی و مقابله با هرگونه تلاش صهیونیست‌ها برای هتک حرمت مسجدالاقصی در همه میادین جمع شوند.

حماس با اشاره به اینکه جنایت به آتش کشیدن مسجدالاقصی تنها باعث افزایش پایبندی مردم فلسطین به سرزمین و مقدسات خود شده است، تاکید کرد: قدس و مسجدالاقصی  محل درگیری و قطب نما فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران  هیچگونه حقی بر حاکمیت مسجد الاقصی ندارند، زیرا یک موقوفه ناب اسلامی است.

حماس از ملت‌های امت عربی و اسلامی خواست تا حمایت و همبستگی خود را همزمان با  پایداری مردم فلسطین تقویت کنند.

حماس تاکید کرد: روح طوفان الاقصی تا شکست اشغالگران  و آزادی سرزمینشان و مقدساتشان شعله ور باقی خواهد ماند.

کد خبر 1778110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha