ارکان‌مسجد توانمند و مجهز به علم روز شوند

حجت الاسلام مطهری فرد گفت: توانمندسازی ارکان مسجد و مجهز شدن به علم روز مساله مهمی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

حجت الاسلام محمدصادق مطهری فرد_ دبیراجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان مازندران با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز بزرگداشت مسجد اظهار کرد:روز جهانی مسجد به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه برابر با ۲۱ اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل انتخاب شده است.

وی افزود: هدف از نام گذاری روزی به نام روز جهانی مسجد، ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد، تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد و بررسی نقش مساجد و بیان دستاوردهای مساجد است.

دبیراجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا یادآور شد: ستاد مساجد قرارگاهی است که همه ادارات و مساجد عضو هستند و برای هر چه بهتر شدن فعالیت ها در مسجد همفکری و هم اندیشی دارند.

حجت الاسلام مطهری فرد گفت: ستاد رسیدگی به امور مساجد در نکا دارای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت است و تشویق و تکریم‌نمازگزاران در دستور کار است و تلاش داریم تا از جوانان و نوجوانان تجلیل شود.

وی افزود: تاکید ما بر استفاده از توان نوجوانان و جوانان در امور مساجد و جذب آنان به انور مساجد است و از نظر من مهمترین اصل در شرایط فعلی، ساختن نسل نوی مسجدی است.

وی افزود: در برنامه های بلندمدت در نکا با توجه به پتانسیل آموزش و پرورش، بسته ای آماده و تقدیم‌می شود تا از طرح امین این نهاد در طول سال ترویج نماز داشته باشیم.

دبیراجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا عنوان کرد: توانمندسازی ارکان مسجد و مجهز شدن به علم روز مساله مهمی است که در کنار ساماندهی وضعیت ارکان باید در دستور کار باشد.

حجت الاسلام مطهری فرد گفت: هدایت فعالیت‌های مسجد و جذاب سازی برای نسل نو مساله مهمی است که باید مورد توجه جدی باشد و در این راستا با استفاده از ظرفیت های موجود وارد عمل شده ایم.  

وی افزود: تعظیم و بزرگداشت ‌مساجد و امور مسجدی مساله مهمی است که نباید از نظر دور نگه داشته شود و پاکیزگی و خوشبو بودن‌مسجد و ارکان مسجد و نمازگزار و توجه به امور معنوی در مسجد از موارد مهمی است که در بزرگداشت مساجد موثر است.

کد خبر 1778135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha