تولید آثار فاخر عاشورایی تا چاپ 220 مقاله پژوهشی در موسسه اندیشه پژوهان عاشورایی

شابدین گفت: بیش از ۲۲۰مقاله پژوهشی پیرامون سیدالشهدا از سوی موسسه تحقیقاتی پژوهشی اندیشه پژوهان عاشورایی گلستان چاپ شده است.

علیرضا شابدین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: موسسه تحقیقاتی پژوهشی اندیشه پژوهان عاشورایی به عنوان موسسه ای پژوهشی با هدف بسط و توسعه معارف حسینی در سطح ملی و بین المللی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دبیر موسسه تحقیقاتی پژوهشی اندیشه پژوهان عاشورایی گلستان، انتشار فصلنامه پژوهش نامه معارف حسینی را یکی از تولیدات این موسسه بیان کرد و افزود: تا کنون ۳۴ شماره از این فصلنامه با بیش از ۲۲۰مقاله پژوهشی پیرامون سیدالشهدا منتشر شده که با استقبال گسترده ای مواجه شده است.
 

تولید آثار فاخر عاشورایی تا چاپ 220 مقاله پژوهشی در موسسه اندیشه پژوهان عاشورایی

وی ادامه داد: این موسسه تحقیقاتی ۲۰ فعالیت عمده و کلان عاشورایی را در دستور کار دارد که محوریت فعالیت آن تولیدات آثار عاشورایی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است.

شابدین، برگزاری نشست های منظم دو هفته ای از نخبگان عاشورا پژوه در جهت پاسخگویی به شبهات عاشورایی را از دیگر فعالیت های این مجموعه بیان کرد.

وی با اشاره به برنامه های موسسه تحقیقاتی پژوهشی اندیشه پژوهان عاشورایی گلستان، گفت: تولید و انتشار مجلات حسینی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، تولید و انتشار فصلنامه تخصصی معارف حسینی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی، تاسیس و راه اندازی کتابخانه بزرگ تخصصی و بین المللی امام حسین(ع)، تاسیس و راه اندازی انتشارات تخصصی معارف حسینی، تلاش علمی جهت خرافه زدایی از نهضت عاشورا، برگزاری کنگره ها و همایش های علمی عاشورا پژوهشی در سطح ملی و بین الملل و انجام پژوهش های مسئله محور در موضوع امام حسین(ع) از جمله اقدامات انجام شده در این موسسه است.
 

تولید آثار فاخر عاشورایی تا چاپ 220 مقاله پژوهشی در موسسه اندیشه پژوهان عاشورایی
 

دبیر موسسه تحقیقاتی پژوهشی اندیشه پژوهان عاشورایی، برگزاری کارگاه های علمی و سخنرانی های هدفمند موضوعی پیرامون معارف حسینی، تلاش علمی جهت غنی سازی محتوایی اربعین حسینی، تلاش و برنامه ریزی جهت جهانی سازی معارف حسینی، تلاش و برنامه ریزی جهت برگزاری اردوهای معرفتی برای دانش آموزان، طلاب و دانشجویان در نجف و کربلا، راه اندازی سایت های تخصصی معارف حسینی و معرفی معارف حسینی در فضای مجازی، تلاش و برنامه ریزی جهت ساخت فیلم کوتاه و تاثیر گذار پیرامون نهضت عاشورا، تولید و ساماندهی محصولات عاشورایی، تولید محتوای داستانی پیرامون عاشورا، نشست های شعر پژوهی عاشورایی، برگزاری کارگاه های قصه گویی عاشورایی ویژه کودکان، توسعه برنامه هایی در جهت ترویج ادبیات عاشورا و بسط و توسعه ادبیات عاشورا در جهان را از دیگر برنامه های انجام شده در این موسسه برشمرد.

کد خبر 1778152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha