آغاز فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در استان مرکزی

منصوری گفت: فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در استان مرکزی آغاز و در شهریور ماه از پوستر این جشنواره رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احسان منصوری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی، گفت: شیوه‌نامه برگزاری این جشنواره ارسال شده که پوستر آن ۲۱ شهریور رونمایی و همزمان ثبت آثار در سایت جشنواره آغاز می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی در بخش استانی اواخر آبانماه، برگزار می شود، افزود: جشواره منطقه‌ای آذرماه و بخش ملی و بین الملل نیز ۲۶ و ۲۷ دیماه در یزد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پارسال یک هزار اثر از استان مرکزی در بخش استانی جشنواره قصه گویی شرکت کردند، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش بخش‌ها، پیش‌بینی می‌شود آثار بیشتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی در ۲ بخش ملی و بین‌المللی برگزار می شود، اظهار داشت: بخش ملی شامل قصه‌های آیینی و سنتی، ۹۰ ثانیه‌ای، مینی مال، زبان اشاره و منظوم است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: بخش بین‌المللی نیز شامل سنتی، کلاسیک، مدرن، نوع آورانه، قصه‌گویی دینی و علمی، پیشرفت و قهرمانان ایران است.

منصوری با بیان اینکه در سال گذشته ما برای اولین بار رتبه برتر ملی داشتیم، بیان کرد: جناب آقای متقی در بخش سنتی موفق به کسب رتبه اول ملی شدند که این افتخاری بزرگ برای کانون است.

وی با بیان اینکه قصه گویی پادکست، محیطی و ۹۰ ثانیه ای رو به صورت غیر حضوری برگزار می کنیم، بیان کرد: در این روش شرکت کنندگان قصه های ضبط شده خود را برای شرکت در مسابقه ارسال و تا مرحله نهایی هم با همین روش ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1778178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha