مساجد «آقابزرگ» و «امام» ظرفیت ثبت جهانی دارند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: مسجد آقابزرگ و مسجد امام از مساجد ارزشمند تاریخی جهان اسلام است که ظرفیت ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو را دارد.

علیرضا عبداله زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: عملیات مرمت ۸ مسجد تاریخی شاخص شهرستان کاشان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال آغاز شده است.


سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان افزود: این مساجد شامل مسجد جامع کاشان، مسجد کفش دوزها، مسجد آقابزرگ، مسجد سوریجان، مسجد جامع روستای جوینان، مسجد عبدالباقی، مسجد میرعماد، مسجد سیدرضی، است که عملیات مرمتی آنها شروع یا در ماه های گذشته مرمت آنها تمام شده است.


عبداله زاده ادامه داد: از مجموع ۳۴۰ اثر ثبت شده کاشان در فهرست آثار ملی، ۳۰ مسجد ثبت شده که سهم ثبت مساجد تاریخی روستایی ۵ اثر است و چندین مسجد تاریخی در انتظار ثبت ملی هستند.

وی خاطر نشان کرد: مسجد تاریخی آقابزرگ و مسجد تاریخی امام (سلطانی) ‌ از مساجد ارزشمند تاریخی جهان اسلام است که ظرفیت ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو را دارد. امیدواریم این دو مسجد در فهرست ثبت جهانی قرار بگیرد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: شهرستان کاشان  ۱۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این لحاظ یکی از مناطق غنی فرهنگی و تاریخی است.

کد خبر 1778213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha