اختصاص جاده«یا علی» از کربلا تا نجف برای بازگشت زائران

وزارت کشورعراق از اختصاص جاده خدماتی کربلا به نجف «جاده یا علی» برای برگشت زائران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «سرتیپ مقداد میری» سخنگوی کمیته عالی امنیت برای تامین امنیت زیارت اربعین در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم گرفته شد جاده خدمات رسانی از کربلا به نجف به نام(جاده یا علی) برای بازگشت زوار تخصیص داده شود، نهادهای امنیتی و ادارات مربوطه، جاده را به طور کامل از خودرو خالی می‌کنند.

میری از مالکان خودروهای موجود در این جاده خواست تا این جاده را تخلیه کنند در غیر این صورت بلافاصله توسط پلیس راه توقیف می شوند.

در همین حال، اداره بهداشت کربلای معلی اعلام کرد: ۲۸۰ ایستگاه پزشکی ثابت و سیار برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی زائران تدارک دیده شده است.

محمد طوفان، سخنگوی بهداشت کربلا گفت: سه محور اصلی«کربلا- نجف« «کربلا- بابل» و «کربلا- بغداد» ارایه خدمات را از طریق مراکز ثابت و سیار ادامه می دهد.  هشت بیمارستان دولتی نیز به طور ۲۴ ساعته برای ارایه خدمات فعالیت می کنند.

طوفان افزود: پنج موسسه بهداشتی خصوصی برای خدمت رسانی به زائرین، ۱۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی و ۲۸۰ ایستگاه ثابت و سیار پزشکی در ورودی ها و مرکز استان کربلای مقدس مستقر شده اند.

سخنگوی بهداشت کربلا گفت: همچنین ۱۴۳ اکیپ سیار برای واکنش سریع در صورت وقوع حادثه اضطراری و همچنین تیم‌های کنترل بهداشتی به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل در تغذیه آماده باش هستند.

وی افزود: ۲۰ هزار نفر در اداره بهداشت کربلا درحال حاضر به طور ۲۴ ساعته برای ارایه خدمات یکپارچه فعالیت می کنند و به یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۹۰ زائرخدمات ارایه شده است.

کد خبر 1778237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha