بازگشایی جاده‌های نیمه بسته برای بازگشت زائران/ تعداد زائران اربعین اعلام می‌شود

عراق امروز بازگشایی همه جاده‌ها و راه‌ها نیمه بسته در دیالی برای آغاز مرحله بازگشت زائران اعلام کرد و آستان مقدس حسینی از نصب دوربین‌های هوشمند و اعلام تعداد زائران اربعین به زودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بغداد الیوم، یک مقام امنیتی در عراق امروز(جمعه دوم شهریور ۱۴۰۳) گفت: کمیته زیارت اربعین دستورالعملی مبنی بر بازگشایی همه جاده‌های نیمه بسته در دیالی صادر کرد، همچنین مرحله بازگشت زائران آغاز شده است.

وی افزود: تعدادی از جاده‌های اصلی بین دیالی و بغداد پایتخت عراق، طی روزهای گذشته نیمه بسته شده بود تا تردد هزاران زائری که برای ادای مراسم اربعین باپای پیاده رهسپار کربلا شدند، تامین شود.

این مقام امنیتی گفت: این مسدود کردن برای جلوگیری از هرگونه تخلف و تصادف رانندگی انجام شد.

وی ادامه داد: دستورالعملی از سوی کمیته ناظر بر زیارت اربعین برای بازگشایی همه جانبه جاده‌ها و راه‌های نیمه بسته در سطح دیالی بدون استثناء صادر شد و با شروع مرحله دوم یعنی بازگشت زائران که از روزگذشته(پنجشنبه) آغاز شد و امروز و فردا و پس فردا ادامه دارد، وضعیت آماده باش همچنان وجود دارد.

این مقام امنیتی افزود: آماده باش در اطراف گذرگاه منذریه تا زمان خروج آخرین زائر ادامه دارد. به ویژه اینکه تعداد زائرانی که از این گذرگاه برای مراسم زیارت وارد شدند نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از ایران و سایر ملیت‌ها از کشورهای اسلامی است.

دوربین هوشمند و اعلام رسمی زائران اربعین

در همین حال، فاضل ابو دکه، مسئول بخش مراقبت و حفاظت از خارج صحن حسینی و ورودی‌ها، گفت: دوربین‌های هوشمند در داخل و خارج حرم مطهر نصب شده است که متعلق به آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و دولت محلی است.

وی افزود: هماهنگی‌ در عملکرد دوربین‌ها وجود دارد تعداد زائران شرکت کننده در زیارت اربعین امسال به طور رسمی پس از پایان مراسم اعلام می شود. دوربین‌های پیشرفته برای شمارش تعداد مشارکت کنندگان است.

ابودکه درباره محل اسکان زائران، گفت: آستان مقدس امام حسین(ع) هشت مدرسه از اداره آموزش و پرورش کربلای معلی گرفته است و به طورکامل آنها را آماده کرد وتمامی لوازم مورد نیاز زائران ازجمله فرش مناسب و آب و سایر موارد فراهم شد.

وی ادامه داد: حیاط مدارس با چادرهای مناسب و تجهیز آنها به همه ملزومات برای اسکان شمار زیادی زائر آماده است.

کد خبر 1778401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha