تعداد مترددین مرز مهران از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت

استاندار ایلام گفت: از اول صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران خارج و حدود ۷۰۰ هزار زائر هم از زیارت عتبات عالیات برگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۱ شهریورماه، پس از بازدید از  پارکینگ بزرگ اربعین، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه شهید رئیسی(برکت)، سپس در نشست ستاد اربعین مرکز مانیتورینگ (سازمان راهداری) که با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد گفت: از سال ۹۸ مشکل ترافیک با ایجاد چهارخطه شدن مسیر ایلام به مهران و احداث چندین تونل رفع شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات زیرساختی در مرز مهران محسوس است افزود: طی سه سال اخیر، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در همه مسیرهای پرتردد استان و به ویژه شهرستان مهران احداث شده است.

استاندار ایلام گفت: در سه سال گذشته پایانه شهید سلیمانی شهر ایلام تکمیل شده است.

بهرام‌نیا در خصوص مترددین از مرز مهران گفت: از اول صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران خارج و حدود ۷۰۰ هزار زائر هم از زیارت عتبات عالیات برگشتند و از طریق مرز مهران وارد کشور شدند. 

وی اضافه کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی  و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی برای زیارت عتبات عالیات و تردد از مرز مهران وارد این شهرستان شدند.

استاندار ایلام با اشاره به تونل بزرگ کبیرکوه، گفت: این تونل با طول بیش از ۷ کیلومتر با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در اربعین به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت. برای این تونل تا قبل از دولت سیزدهم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود اما در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۱۵۰میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و تا تکمیل کامل، ۲ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

کد خبر 1778253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha