نقش فعال کانون‌های مساجد در ارتقای سطح فرهنگی محلات

به‌مناسبت روز جهانی مسجد، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارومیه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «اولدوز»، به تشریح فعالیت‌های متنوع و اثرگذار مساجد در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، به مناسبت روز جهانی مسجد،   محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی به همراه تعدادی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارومیه در برنامه زنده تلویزیونی «اولدوز» حضور یافتند تا از فعالیت‌های گسترده فرهنگی و هنری مساجد صحبت کنند.

در این برنامه که با حضور ۱۰ مدیر کانون برگزار شد، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارومیه به معرفی فعالیت‌های متنوع و خلاقانه‌ای پرداختند که در طول سال در مساجد برگزار می‌شود.

از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های قرآن، سرود، تئاتر، اردوهای فرهنگی، مسابقات مختلف، و همچنین اجرای طرح‌های ابتکاری برای جذب جوانان به مساجد اشاره کرد.

محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در این برنامه با اشاره به اهمیت مساجد در جامعه، بر نقش فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی محلات تاکید کرد.

وی افزود: در سطح استان آذربایجان غربی هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعال بوده که از این تعداد ۷۰۰ مورد روستایی و ۴۵۰ کانون اهل سنت هستند.

این مسئول ادامه داد: مساجد باید همچنان به عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه عمل کنند و در تربیت نسل جوان و مقابله با تهدیدات فرهنگی نقش فعالی داشته باشند.

وی همچنین از تلاش‌های همه مدیران و فعالان فرهنگی مساجد قدردانی کرد.

نقش فعال کانون‌های مساجد در ارتقای سطح فرهنگی محلات

نقش فعال کانون‌های مساجد در ارتقای سطح فرهنگی محلات

کد خبر 1778276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha