نشر و معرفی اربعین مصداق خدمت به امام حسین(ع) است

آیت الله شعبانی گفت: در اربعین هر کس توانایی و رسانه دارد باید این بایکوت رسانه‌ای استکبار را بشکند و آن را در سطح بین الملل نشر دهد، امروز مصداق خدمت به امام حسین(ع) در بین اهالی رسانه، نشر و معرفی این حرکت عظیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی، امروز جمعه دوم شهریور ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی گفت: دست یابی به تقوا نیازمند هدایت پذیری است و تحت تربیت اولیا خدا قرار گرفتن است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه همدان افزود: ما دو مکتب تربیتی در دنیا داربم یک مکتب الهی و یک مکتب غیر الهی که در روایات ما از مکتب غیر الهی به عنوان بنی امیه یاد می‌شود و مکتب الهی همان مکتب حسین ابن علی و هدف آن رساندن انسان به حیات طیبه است.

وی تصریح کرد: کسانی  از  قرآن و خدا را دور شد اند هدف و مکتب را گم کرده اند و چقدر قران کریم آیات متعددی دارد  که انسان بی‌هدف آفرید نشده است.

آیت الله شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه نهایی شدن کابینه رئیس جمهور گفت: مسئله وفاق دولت و مجلس را در این رای اعتماد ها دیدم و وفاق ثمره زیادی رای جامعه دارد وقطعا وفاق  اگر مبتنی بر اصول باشد توان حل مشکلات کشور  دارد.

وی با بیان اینکه وفاق به دور از حاشیه و به جای جنجال سیاسی به دنبال هم‌فکری کارشناسانه برای حل مشکل مردم بودن، از اصول وفاق است و این همراتهی مجلس با دولت نشان دهنده آن است که در آینده تعاملات بیشتری را برای حل مشکلات مردم شاهد خواهیم بود.

خطیب جمعه همدان با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به همه دولت‌ها، بنای همراهی و حمایت داشته و دارند و این موضوع با دخالت تفاوت دارد افزود: رئیس جمهور ممکن است وزیری را که معرفی کرده به هر دلیل نمی‌خواهد همکاری کند و لذا از رهبری کمک و همراهی می‌خواهد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم سالاری دینی را صادقانه قبول دارم و این یعنی به لوازمات آن نیز معتقد هستند و اگر دولتی انتخاب شد و مسئولانی را روی کار آورد، رئیس جمهور خودش مسئول این انتخابات‌هاست و باید پاسخگو باشد، جایگاه، وظایف و نقش رهبری باید به درستی تبیین شود و میزان مطالبات و خواسته‌ها، مبتنی بر همین وظایف از ایشان باشد.

شعبانی اضافه کرد: طبیعی است در جایی که دموکراسی و مردم سالاری وجود دارد، باید افراد انتخاب شده پاسخگو عمل خود باشند، مراقبت از حرکت کلان کشور، تنظیم سیاست‌های کلی نظام و مراقبت از انحرافات در مسیر انقلاب، از وظایف رهبری است اما ایشان در جزئیات اداره کشور ورود نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید از دولت در راستای رفع مشکلات مردم حمایت کنیم افزود: دولت هرچه سریع‌تر باید کارها را آغاز و برای رفع مشکلات مردم و جامعه با تمام توان تلاش کند.

امام جمعه همدان در ادامه  با اشاره به اربعین حسینس به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در ترویج فرهنگ اربعین اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال بایکوت غزه بود، اما انسان‌رسانه‌ها و فعالانه رسانه‌ای این جریان را از مهجوریت خارج کردند و در اربعین هر کس توانایی و رسانه دارد باید این بایکوت رسانه‌ای استکبار را بشکند و آن را در سطح بین الملل نشر دهد و امروز مصداق خدمت به امام حسین(ع) در بین اهالی رسانه، نشر و معرفی این حرکت عظیم است.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۷۰ موکب اربعینی در استان همدان افزود:  خدمت رسانی‌ها در موکب‌های همدان بی‌نظیر است و قدردان هم استانی‌های عزیز هستیم، البته برخی مشکلات نیز در این عرصه وجود دارد که نیازمند اقدام مدیران هستیم  و آن گلایه برخی زائران و مسافران از ترافیک سنگین است،  وجود ترافیک سنگین در کنار گذر غربی همدان، اهمیت افتتاح زودتر این مسیر را نشان‌ می‌دهد.

کد خبر 1778384

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha