راهپیمایی جاماندگان اربعین در ۱۲ بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در ۱۲ بقعه شاخص این استان خبر داد.

حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: اربعین حسینی تداوم و مسیر راه شهدای کربلا بوده و می‌طلبد که همه در این راستا گام برداریم .

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد پیاده‌روی اربعین حسینی را زمینه سازی برای ظهور دانست و گفت: حضور در این مسیر توفیقی است که برای مسلمانان و همه آزادی‌خواهان جهان فراهم شده تا دل‌های آنها به هم نزدیک شود.

وی در ادامه از برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در ۱۲ بقه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و افزود: این راهپیمایی در شهرستان بویراحمد به صورت ویژه از میدان جهاد به سمت امامزاده قاسم علیه السلام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مومنی شاد با اشاره به برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی در حرم امامزاده مختار علیه السلام شهرستان بویراحمد، ادامه داد: در شهرستان دنا نیز حرکت مردم از امامزاده سید محمد علیه السلام به سمت امامزاده عسگر علیه السلام روستای کریک برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد حرکت پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان باشت را از مرکز شهر تا امامزاده سید محمد علیه السلام سرآبیز دانست و بیان کرد: در گچساران نیز جاماندگان از شهر تا حرم امامزاده جعفر علیه السلام اقدام به پیاده‌روی می‌کنند.

وی به برگزاری این همایش در امامزاده میرسالار علیه السلام شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و ادامه داد: همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در امامزاده سید محمود (مهمید) قلعه رئیسی نیز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مومنی شاد خاطرنشان کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر دهدشت از میدان مرکزی این شهر تا محل امامزاده آقامیر علیه السلام برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر چرام را از این شهر تا امامزاده بی بی رشید خاتون (س) دانست و خاطرنشان کرد: این همایش بزرگ در سرفاریاب نیز از این بخش تا امامزاده شاه حمزه علیه السلام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان بهمئی از سرآسیاب تا امامزادگان ابراهیم اسدالله علیه السلام، افزود: در شهر سوق نیز این همایش در امامزاده امیر یوسف علیه السلام این شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مومنی شاد از برگزاری برنامه‌هایی در امامزاده بی بی خاتونین سلام الله علیها شهر مارگون سخن به میان آورد و گفت: همایش جاماندگان ربعین حسینی هر ساله توسط اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شد و امسال نیز طبق روال هر سال، این همایش در سراسر استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1778392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha