خادمان زائران اربعین حسینی

نهادهای اداری، خدماتی و تشکل های مردمی در قالب‌های مختلف به زائران اربعین امام حسین(ع) خدمت می‌کنند که اقدامات آنان از دو هفته پیش تاکنون شروع شده و تا هفته آینده هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پیاده روی اربعین امام حسین(ع) اتفاق و حماسه ای بزرگ در تاریخ شیعه بوده و این سال‌ها نیز رونق خاصی پیدا کرده که حالی که بالغ بر میلیون‌ها نفر در این مسیر عازم هستند.

آمارهای رسمی و غیررسمی از حرکت بالای ۳۰۰ هزار نفر از استان اصفهان برای پیاده روی اربعین حکایت می کند اما در این مسیر خدمت به زائران از اهمیت خاصی برخوردار بوده تا امنیت، آرامش و خدمات به آنان برسد.

خدمت رسانی به زائران اربعین تنها معطوف به فعالیت موکب ها نیست بلکه به صورت نهان و آشکار سایر گروه‌های مردمی و دولتی نیز در این مسیر فعالیت دارند که از جمله آن اورژانس ۱۱۵، پلیس، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری ها هستند.

خادمان زائران اربعین حسینی

جاده های منطقه غرب استان اصفهان به لحاظ اینکه در مسیر ایلام قرار گرفته، حجم بالایی از تردد زائرن را پوشش می دهد و به همین خاطر خدمات جاده ای حائز اهمیت بوده و همچنین خدمت رسانی در مرزها و دیگر نقاط نیز رقم می‌خورد.

برپایی هزار موکب توسط خیرین استان اصفهان

خدمت به زائران حسینی در جاده های درون شهری و بیرون شهری و همچنین عاشقان جامانده از پیاده روی کربلا توسط مردم در موکب ها انجام می شود.

موکب هایی که در سراسر استان اصفهان برپا شده و موکب هایی که در مرز ایران و عراق و یا در خاک عراق فعالیت می کنند همگی نیت خدمت به زائران را داشته و خیرین مشارکت خوبی در تامین منابع مالی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه روز اربعین همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان ها به صورت اجتماع منسجم برگزار می شود، گفت: موکب هایی برای پذیرایی از این مراسم در شهرها برپا می شود.

حجت الاسلام مهدی فوقی شمار موکب های اربعین در استان اصفهان را بالغ بر ۸۰۰ باب اعلام کرد و افزود: بعضی از این مراکز در حال حاضر فعال و برنامه پذیرایی و فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: اعزام مبلغ دینی به موکب ها برای اجرای برنامه فرهنگی نیز امسال صورت گرفته که تعدادی از آن ها چنین اقدامی صورت می گیرد.

خادمان زائران اربعین حسینی

حجت الاسلام فوقی مشارکت جوانان در برگزاری مراسم های اربعین را مهم برشمرد و اذعان داشت: طرح «محله اربعینی» فرصتی شده تا حال و هوای دیگری به مناطق شهری و روستایی بخشیده شود و از طرفی خدمات فرهنگی و اجتماعی مثل کمک به نیازمندان نیز انجام می گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان هم در خصوص موکب های اربعین گفت: حدود ۲۰۰ موکب در مرزهای ایران و عراق و در کربلا و مسیر پیاده روی از استان اصفهان برپا شده اند.

جعفر عسگری با اشاره به فعالیت موکب ها در پذیرایی از زائران حسینی، خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگی نیز در بین این مراکز پیش بینی شده است.

خادمان زائران اربعین حسینی

خدمت رسانی به زائران در جاده‌ها

دستگاه های خدمات رسان و امدادی سراسر استان اصفهان خصوصا در منطقه غرب به صورت آماده باش و با تجهیزات کامل در خدمت زائران اربعین هستند که فعالیت های آنان تا روزهایی پس از این مناسبت نیز ادامه خواهد داشت.

پلیس راه، یگان های گشت انتظامی، اورژانس پیش بیمارستانی، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای و آتش نشانی و خدمات ایمنی به صورت فوریتی در خدمت مسافران هستند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان علاوه بر همکاری با متولیان موکب‌ها، برای افزایش روشنایی، نصب علایم و فعالیت تیم های راهداری نیز فعال بوده است.

خادمان زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در این خصوص گفت: خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای در این ایام شامل فعالیت تیم های راهداری و افزایش روشنایی، نصب علایم و خط کشی در مناطق غرب استان اصفهان انجام شده و خدمت رسانی به زائران نیز در کنار دیگر تیم های امدادی انجام می شود.

فرزاد دادخواه از فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر این استان در ایام اربعین خبرداد و افزود: هزار دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و آمد به مرزها فعالیت دارند.

خادمان زائران اربعین حسینی

 تیم‌های امدادی و خدماتی در سرزمین عراق

تیم های خدماتی مثل شرکت برق، اورژانس، بهداشت و درمان، آتش نشانی و خدمات ایمنی و شهرداری ها هم در خاک عراق فعالیت می کنند.بالغ بر هزار نفر نیرو نیز برای خدمت رسانی به زائران در عراق و بخشی هم در مرزهای ایران از استان اصفهان عازم آن منطقه شده اند.

کد خبر 1778406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha