مسجد در هر محله مایه‌ی وحدت، رشد و بالندگی است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: مسجد در هر محله مایه‌ی وحدت، رشد، بالندگی، خیر و برکت و پناهگاه مردم است.

حجت الاسلام ابراهیم حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به  هفته مسجد  و برنامه های آن، گفت: مسجد باید رابطه خود را با نسل نو به ویژه نخبگان جامعه برقرار و مستحکم  و در شادی و غم آنها شریک باشد همچنین  آبادانی و نگهداری مسجد وظیفه همگانی است و هرکس به میزان توفیق و توان خود باید در آن سهیم باشد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه افزود: مسجد در هر محله مایه‌ی وحدت، رشد، بالندگی، خیر و برکت و پناهگاه مردم است، برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت مراکز، دستگاه‌ها و توان گسترده و پایان‌ناپذیر مردم بهره بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: مساجد از همان ابتدا به عنوان مرکزی برای آموزش های دینی و غیر دینی فعالیت داشتند و کودکان از سنین کم، حفظ آیات قرآن و احادیث را در این مکان آموزش می دیدند، بنابراین مسجد نقش ارزنده ای در تربیت کودکان و نوجوانان، حاکم کردن دین در جامعه و بازسازی اجتماع دارد، از همین رو مسلمانان با روی آوردن به مساجد، باید آن را به پایگاهی برای ساختن جامعه و مرکز رشد، تعلیم و تربیت اخلاق اسلامی تبدیل کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه  به کارگیری مسجد بعنوان مکان مقدس از دیرباز برای برگزاری مراسم ختم و ترحیم ضمن احترام به مذهب و ایمان در جوامع اسلامی رواج داشته است، اظهار کرد:نقش مساجد در تمدن و فرهنگ اسلامی نشان از اهمیت بالای آن در طول تاریخ دارد. مسجد در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است که آیات قرآن نیز تجلی این حقیقت می باشد لذا  مسجد در گذشته به عنوان خانه مردم، پایگاه امور غذایی، محلی برای رسیدگی به امور شهری، مرکز اطلاع رسانی و پخش اخبار مهم، مکانی برای رفع مشکلات شخصی و اجتماعی، پایگاه نهضت اسلامی علیه حکام جور و ستم و نیز پایگاه تعلیم و تعلم در میان مسلمانان شناخته می شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه با اشاره به شاخص ترین برنامه های این هفته، گفت: سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه  که اجرا شد، دیدار و سرکشی از امامان جماعت توسط نماینده ولی فقیه که درحال انجام است  و برگزاری همایش ائمه جماعات و هیئت امنا و تقدیر از فعالان این عرصه که بعداز اربعین موکول شده است.

و ی در پایان افزود: در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی نیز مساجد نقش مهم و حساسی در انسجام و حرکت مردمی داشته اند. امروزه مساجد به عنوان مکانی مقدس برای عبادت و نیایش و همچنین به عنوان پایگاه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی شناخته می شوند که در آن فعالیت های مختلفی نظیر برگزاری مراسم ترحیم، اعیاد و عزاداری های مذهبی انجام می شود.

کد خبر 1778550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha