خلاقیت‌های فرهنگی بچه مسجدی‌ها در خدمت اربعین

بچه مسجدی ها و اعضای برخی کانون گ‌های فرهنگی‌هنری مساجد مانند کانون فرهنگی‌هنری کمیل بروجرد در نجف، علاوه بر پذیرایی زائران سیدالشهدا، ابتکارات خلاقانه‌ای همچون پشت نویسی لباس زائران را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان، همایش عظیم پیاده‌روی اربعین به روزهای پایانی خود رسیده و خیل عظیم جمعیت زائران سعی در رساندن خود به کربلای معلی را دارند با وجود گذشت قرن‌ها از شهادت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام مسلمانان جهان با پای پیاده خود را به کربلا و بین‌الحرمین می‌رسانند تا با امام خود تجدید بیعت داشته باشند. مصیبت امام‌حسین‌علیه‌السلام با وجود گذشت قرن‌ها، روزبه‌روز تازه‌تر می‌شود و جذبه عشق، علاقه و تأثیر محبت سیدالشهدا فزونی می‌یابد. سنت الهی این چنین بوده که محبت امامی که مسیر تاریخ را تغییر داده و دین الهی را نجات بخشیده به‌گونه‌ای خاص در دل‌وجان مسلمانان و مؤمنان قرار گیرد و مسلمانان و زائران حضرتش از اکسیر محبت او مس وجودی خود را به طلای ناب و زر خالص تبدیل کنند.

اینجا پیر و جوان، مرد و زن، فقیر و غنی همه هم مسیر، هم جهت و هم دل هستند و با پای پیاده به امید وصال یار و قرار گرفتن در زمره زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام طی مسیر می‌کنند.

در ادامه مسیر شاهد خدمات‌دهی موکب‌های زیادی از اقصی نقاط کشور به زائران هستیم برای عرض خداقوت به سراغ مواکب به ویژه مواکب مرتبط با کانون‌های فرهنگی‌هنری‌مساجد می‌رویم موکب شهدای گمنام مسجدجامع مشکین‌شهر استان البرز موکبی مثال زدنی در خصوص خدمت رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است که با توجه به مزین شدن نام این موکب به شهدای گمنام برنامه های متنوعی با رنگ و بوی شهدایی به زائران تقدیم می‌کند.   

خلاقیت‌های فرهنگی بچه مسجدی‌ها در خدمت اربعین

مسجد محور بودن موکب

مسجد محور بودن این موکب از دیگر خصوصیات آن بود چون مسجد همچون حلقه‌ای علاقه‌مندان خدمت‌رسانی به زائران را به موکب وصل می‌کند.

پس از آن در طول مسیر به عمود ۹۷۴ یکی دیگر از مواکب خوب و با انگیزه در زمینه خدمت‌رسانی به زائران رسیدیم موکب «جوانان بروجرد» متعلق به کانون‌فرهنگی‌هنری کمیل شهر بروجرد سالها است با برپایی موکب به زائران اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام خدمت می‌کند.

جوانان بروجرد برخی مواقع در ورودی کربلا و گاهی در طول مسیر موکب خود را برپا می‌کنند و در حال حاضر با خرید زمینی در حال احداث بنای حسینیه آیت‌الله بروجردی هستند کارهای زیربنایی این حسینیه به اتمام رسیده و  امید به کمک خیران برای تکمیل این پروژه و پذیرایی در این حسینیه از زائران در سال آینده را دارند.

خلاقیت‌های فرهنگی بچه مسجدی‌ها در خدمت اربعین

پشت نویسی لباس زائران

این موکب با وجود اینکه فضای محدودی برای اسکان زائران در اختیار داشت اما خدمات متنوعی شامل پشت‌نویسی‌لباس با عباراتی چون «یا رقیه بنت الحسین(ع) را علاوه بر  پذیرایی از زائران، تعمیرات کیف و کفش  و ... انجام می‌داد.

از ویژگی‌های مهم این‌موکب همراه کردن نخبگان علمی، فرهنگی ،هنری و ... بود که در کنار هم پذیرای زائران اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام بودند خدمات رسانی موکب جوانان بروجرد مختص اربعین نیست و در طول سال هر روز به نوعی در تدارک برای اربعین سال آینده هستند.

خلاقیت‌های فرهنگی بچه مسجدی‌ها در خدمت اربعین

کد خبر 1778592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha