روایت موکب خبرنگاران در رشت از هزار دلداده جامانده از اربعین

راستش خیلی دل و دماغ نوشتن از حال وهوای اربعین در کربلا نداشتم از سوژه‌هایی که همکارانم می‌فرستادند و از روایت‌هایی که می‌شنیدم. چون دلم میخواست خودم روایتگر آنچه می‌بینم باشم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی ؛ همین چند روز پیش بود که رفتم گلزار شهدای رشت و با همکارانم خداحافظی کردم و پشت سرشان آب ریختم و اشک دلی که هنوز هم خشک نشده...

چند سالی اوضاع همینطوری است. همکارانم می روند و اربعین را کنار حرم اربابمان سیدالشهدا می گذرانند و فیلم و عکس و خبر تهیه می کنند و من از این سفر که نه، از خودم جا می مانم.

راستش خیلی دل و دماغ نوشتن از حال و هوای اربعین در کربلا نداشتم از سوژه هایی که همکارانم می فرستادند و از روایت هایی که می شنیدم. چون دلم میخواست خودم روایتگر آنچه می بینم باشم.

حتی سوگواری از راه دور هم در همین شهر و دیار خودمان حال و هوای خوبی دارد، به سینه که میزنی عجیب حالت دگرگون می شود، وقتی قدمی بر میداری و نذر و نیتی می کنی عجیب تر به دلت می نشیند...

نیت می کنم و اندک غذایی را به نیت غذای امام حسین(ع) می پزم. کلی برنامه هم هست که نمی دانم کدامشان را بروم و پوشش خبری بدهم، هر چه باشد اربعین است و رسالت زینبی(س) که بر دوش ما جاماندگان سنگینی میکند...

خورشید که طلوع کرد آماده شدم و از درب خانه بیرون آمدم. دستی بر روی پرچم نصب شده بر سر درخانه کشیدم و بغض توی گلویم را قورت داده و راه افتادم... 

به رشت که رسیدم یکی یکی فضا سازی موکب هایی را دیدم که خادمانشان با جان و دل داشتند کار می کردند. قدم زنان خودم را به موکب بسیج رسانه رساندم و انگار که خانه خانه من است عکس و تیترهای خبری همکارانم را نگاه کردم که طی یکسال گذشته در مناسبت های مختلف مخابره کرده بودند.

هنوز به خودم نیامده بودم که یک ضبط قدیمی و پایه میکروفن هایی که کنار قاب شهدای رسانه ای بود و تربت سیدالشهدا و... دستم دادند تا دکور موکب را با آنها بچینم.

صدای مداحی می آمد و یکی یکی موکب هایی که می آمدند تا از موکب رسانه ای ما بازدید کنند.
یکی عکس میگرفت و یکی دیگر به دنبال خوشامدگویی از مدیرانی بود که هر کدامشان در جایگاه اداری وظیفه ای داشتند اما امروز همه خادم سیدالشهدا بودند.
فرصت را غنیمت شمردم و با تعدادی ازین موکب دارن جامانده از سفر اربعین به گفت و گو نشستم.
 

با کاری که از دستمان بر می آید دل های خود را به کربلا برسانیم

محمدحسین هوشنگی_ مدیر کل پست گیلان ضمن تسلیت اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: همکاران مجموعه پست به جهت اینکه مردم عزیز ما همچنان منتظر تحویل امانات خود جهت رفتن به عتبات هستند در طرح «نذر حسینی» ارایه خدمت می‌کنند.

روایت موکب خبرنگاران در رشت از هزار دلداده جامانده از اربعین


وی افزود: این طرح در ایام محرم و اربعین به جهت اینکه بتوانیم توزیع گذرنامه‌ها را به موقع داشته باشیم تا زودتر به عزیزانمان که راهی بارگاه مقدس حضرت اباعبدالله حسین(ع) می‌شوند برسانیم، اجرا می شود.

هوشنگی اضافه کرد: غیر از آن هم بحث ارسال مکاتبات است که همچنان برقرار است تا اگر نیازی هست در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه، امروز نیز در قالب یک موکب در مجاور ساختمان قدیمی‌ پست رشت واقع در میدان شهرداری(شهدای ذهاب) در خدمت مردم بودیم افزود: در این موکب امکانات و تسهیلاتی را در اختیار عزیزان شرکت کننده در این همایش گذاشتیم.

هوشنگی با بیان اینکه یکی از خدمات ارایه شده توزیع سیم کارت تلفن همراه به صورت رایگان است تصریح کرد: به ازای هر کد ملی یک سیم کارت تقدیم شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این حضور باشکوه معنوی را در سال‌های آینده نیز شاهد باشیم گفت: ما که جاماندیم باید بتوانیم با کاری که از دستمان بر می آید دل های خود را به کربلا برسانیم و ازین طریق ادای دین کنیم.



جامعه فرهیختگان کارشناسان دادگستری وظیفه خود می‌داند همچون سایر مردم در  آیین های مذهبی حضور فعال داشته باشند

محمد باقری هره دشت_ رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری گیلان نیز با تسلیت اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: جمعی از کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان به نیابت از سایر کارشناسان آمده اند تا در مراسم اربعین امروز خادمی کنند.

روایت موکب خبرنگاران در رشت از هزار دلداده جامانده از اربعین


وی افزود: کارشناسان دادگستری به عنوان  متولیان حوزه کارشناسی استان کمک حال دستگاه قضایی هستند که بتوانند تصمیمات درست و آرای بدون اطاله را صادر و مردم را به سمت عدالت کمک کنند.

باقری هره دشت بیان کرد: جامعه فرهیختگان کارشناسان دادگستری  وظیفه خود می داند همچون سایر مردم در  آیین های مذهبی حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز در میدان شهدای ذهاب رشت با برپایی غرفه، به برخی از مراجعه کنندگان که به مشاوره حقوقی در حوزه های مختلف نیاز داشتند مشاوره داده ایم گفت: کسانی که مشکلات حقوقی در زمینه کمیسیون های مختلف شهری، منابع طبیعی، بحث زمین های ملی و... دارند به ما مراجعه می کنند.

باقری هره دشت اضافه کرد: شهریور ماه جاری برگزاری آزمون کارشناسی رسمی دادگستری را داریم که فرهیختگان و دانش آموختگان ما نیز دوست دارند به مجموعه ما اضافه شوند، ازین رو امروز خیلی پیگیر شروع آزمون و نحوه ورود به آن بودند که خدماتی به آنها ارائه شد.


مباحث فرهنگی از مباحث اساسی نظام است

 

رسول شمشادی، رئیس دانشگاه ملی و مهارت گیلان نیز با تسلیت اربعین حسینی با بیان اینکه امروز به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانشگاهی در این همایش اربعین دخیل هستیم به خبرنگار شبستان گفت: خوشبختانه موکبی را با عنوان «رهروان حسینی» با کمک کانون های بسیج اساتید دانشگاه ملی و مهارت و با هماهنگی بسیج اساتید دانشگاه های گیلان برپا کردیم.

روایت موکب خبرنگاران در رشت از هزار دلداده جامانده از اربعین


وی افزود: در این غرفه آموزش و خدماتی با موضوع اینکه دانشجویان چطور می توانند در این دانشگاه در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند به مراجعه کنندگان ارایه شد.

شمشادی کلیه آموزش ها را در این دانشگاه رایگان دانست و افزود: کاردانی، کارشناسی و کارشناسی پیوسته بالغ بر ۸ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.

وی، مواکب را یکی از  مواضعی دانست که می توان به این دانشجویان کمک کرد و ادامه داد:  تمامی مدیران دانشگاهی می توانند خالصانه و مخلصانه در این مواکب جمع شوند و مشکلات دانشجویانی که در خصوص انتخاب رشته و سایر موارد دارند، حل و فصل شود.

شمشادی با اشاره به اینکه در گذشته اسم این دانشگاه فنی و حرفه ای بوده ولی به ملی مهارت تغییر نام داده است، افزود: شهریور امسال نیز تعدادی از  دانشجویان از طریق آزمون سراسری به سمت نا جذب می شوند.

وی اظهار کرد: این دانشگاه صدردصد دولتی است و بابت مهارت های آموزشی ریالی از دانشجویان دریافت نمی‌شود.

شمشادی، مباحث فرهنگی را مباحث اساسی نظام است و کسانی در مسیر ولایت، رهبری، امامت و پیروان حسینی قرار می گیرند طبیعتا یک ایمنی می توانند با نظام و اندیشه های ناب رهبری و امام  داشته باشند.
 

خدمت به زائران اربعین به برکت وجود حضرت اباعبدالله است که عاشقانه در این مسیر گام برمیدارند
 

امیر حسین بازیار_ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و عضو کانون بسیج اساتید استان گیلان نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه به حرمت ایام عزاداری سالروز شهادت سیدالشهدا(ع) برای اولین بار موکب های خودجوش مردمی در میدان شهدای ذهاب رشت برپا شد افزود: به طبع اساتید دانشگاه نیز  از این حرکت دور نیستند و به میدان آمدند.

روایت موکب خبرنگاران در رشت از هزار دلداده جامانده از اربعین


وی با تاکید بر اینکه ما هر چه داریم از برکت اهل بین(ع) و ویژه آقا اباعبدالله الحسین(ع) داریم گفت: این موکب متشکل از همه اساتید دانشگاه در حوزه های علمی، پژوهشکده ها و اندیشکده و... است که به صورت خودجوش پای کار آمدند.

بازیار با اشاره به اینکه ضمن ارائه بسته های فرهنگی،  بیش از ۸ هزار کیک و بیش از ۲۰ هزار شرب نیز کاملا با هزینه و همت همین اساتید و روسای دانشگاه ها در بین زائرین پیاده روی رشت توزیع شد، افزود: هیچ نهاد و تشکیلات سیاسی و ارگان های وابسته به حاکمیت و دولت در این زمینه پای کار نبودند.

وی چنین خدماتی را به برکت وجود حضرت اباعبدالله عنوان کرد که عاشقانه گام در این مسیر می گذارند و ادامه داد: برنامه فرهنگی امروز ما با توجه به مسائل روز انجام شد که یکی از آنها آگاه سازی مردم به جنایت غاصب صهیونیستی بود زیرا فلسفه نهضت امام حسین(ع) مقابله با ظلم، کودک کشی و نسل کشی بود.

بازیار اضافه کرد: در همین راستا اساتید ما در رشته های مختلف از جمله؛ روانشناسی، علوم تربیتی، علوم پایه و فنی و... حضور داشتند و با توجه به نیاز شهروندانی که مراجعه می کردند، خدمات ارائه می دادند.
 

موکب شهدای ورزشکاران در مناسب های مختلف در ورزشگاه عضدی دایر می شود

محمدرضا اصلاحی _ رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گیلان هم در گفت و گو با خبرنگار شبستان با اشاره به فعالیت های بسیج ورزشکاران که در موکب پیاده راه فرهنگی ارایه شد گفت: براساس وظیفه ای که جامعه ورزش برعهده دارد سه موکب شهدای ورزشکار را در محدوده شهدای ذهاب برپا کردیم که میزبان مردم عزادار، ورزشکاران و قهرمانان استان باشد.

روایت موکب خبرنگاران در رشت از هزار دلداده جامانده از اربعین


وی تصریح کرد: عموم برنامه به صورت مردمی  توسط ۲۰ هیات ورزشی استان که کمک رسان بودند اجرا و مدیریت شد که در کنار اجرای برنامه ها، پذیرایی متنوعی نیز انجام گرفت.

اصلاحی گفت: برنامه ورزشی خوبی بود و سعی شد هم فضای عزاداری اربعین و هم فضای ورزشی از مرشد زورخانه ای دعوت شد تا با ضرب زورخانه ای و مداحی در این موکب حضور داشته باشند.

وی اذعان کرد: موکب شهدای ورزشکاران در مناسب های مختلف در ورزشگاه عضدی دایر می شود و امسال برای اولین بار در همایش جاماندگان اربعین شهرداری رشت با سه غرفه، در این محدوه برپا کردیم تا به جامعه عزادار رشت  بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

روایت موکب خبرنگاران در رشت از هزار دلداده جامانده از اربعین


تیغه آفتاب مستقیم به موکب بسیج رسانه می تابد و مدیران مواکبی که هنوز پای حرف هایشان ننشسته ام در انتظارند... 
اگر گرما مجال میداد خستگی معنا نداشت و میشد تا فردا پای گفت و گوی تک تک عزیزانی نشست که از عشق و ارادتشان به سیدالشهدا می گویند و می خواهند بسیجی وار در خدمت زائران اربعینی اش باشند.


گوشی ام داغ کرده و یکی یکی مصاحبه ها مانده اند تا خروجیشان را به دست اصحاب رسانه بدهم.


امروز اینجا همه کارها رفاقتی بود و بسیجی وار خواستم در دایره دوستی اهل بیت(ع) باشیم، همانی که دشمن آنرا در بایکوت خبریش نگاه میدارد و نمیگذارد جهان زنده بودن جریان امام حسین(ع) را ببیند.

کد خبر 1778698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha