امامزاده سید محمد علوی(ع) مهیای میزبانی از میهمانان حضرت رضا(ع)

ایستگاه میزبانی از زائرین پیاده میقات الرضا علیهم السلام آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام که بزرگترین ایستگاه جامع استقبال از زائرین پیاده دهه پایانی ماه صفر در محور تربت حیدریه -مشهد است مهیای میزبانی از زائران پیاده امام هشتم(ع) شد.

خبرگزاری شبستان مشهد| با نزدیک شدن به ایام شهادت ثامن‌الائمه علی ابن موسی الرضا(ع) زائرین پیاده از اقصی نقاط کشور و خراسان بزرگ راهی دیار یار می‌شوند.

در این مسیر، مردمان خونگرم و میهمان‌نواز خراسان سال‌هاست در ایام دهه آخر صفر چشم انتظار این عاشقان اهل بیت(ع) هستند تا خاک پای آنان را توتیای چشمان خود کنند. مساجد و بقعه‌های متبرکه‌ی‌ امامزادگانی که در مسیر تشرف زایرین هستند نیز در کنار مواکب مردمی و میقات‌گاه‌های رضوی هرساله پس از اربعین مهیای پذیرایی از زائرین مولا و ولی نعمت خود می‌شوند. 

امامزاده سید محمد علوی(ع) مهیای میزبانی از میهمانان حضرت رضا(ع)آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام در ۶۰کیلومتری مشهد مقدس یکی از این ایستگاه های استقبال است که هرساله در دهه پایانی ماه صفر افتخار میزبانی از زائرین پیاده حضرت علی بن موسی الرضا علیهم السلام را دارد.

 مهندس امین شعبانی، مدیر اجرائی آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص برنامه های این بقعه برای ایام دهه آخر صفر گفت: همزمان با اربعین حسینی ایستگاه میزبانی زائرین پیاده دهه پایانی ماه صفر میقات الرضا علیهم السلام همچون سالیان گذشته در آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام افتتاح شده و از امروز بصورت شبانه روزی در خدمت زائرین عزیز می باشد.

امامزاده سید محمد علوی(ع) مهیای میزبانی از میهمانان حضرت رضا(ع)

بزرگترین ایستگاه جامع استقبال و میزبانی از زائرین پیاده دهه پایانی ماه صفر در محور تربت حیدریه -مشهد

وی افزود: این ایستگاه که بزرگترین ایستگاه جامع استقبال و میزبانی از زائرین پیاده دهه پایانی ماه صفر در محور تربت حیدریه -مشهد است با ارائه خدمات متنوع مذهبی، فرهنگی و رفاهی آماده خدمت رسانی به زائرین حضرت رضا علیه السلام واین امام زاده واجب التعظیم است.

مدیر اجرائی آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام در تشریح خدمات این ایستگاه گفت: در این ایستگاه خدمات رفاهی و پذیرایی شامل اسکان، پذیرایی چای، دمنوش، آب سرد، شربت، میان وعده ، صبحانه، نهار وشام و نانوایی صلواتی با  پخت بیش از ۱۰۰۰۰ عدد نان سنتی تنوری از خدماتی است که باهمت خیرین تدارک دیده شده است.

امامزاده سید محمد علوی(ع) مهیای میزبانی از میهمانان حضرت رضا(ع)

وی در خصوص برنامه های فرهنگی و مذهبی این زیارتگاه نیز گفت: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسمات عزاداری، اجرای گروه سرود، پاسخگویی به سوالات شرعی، حلقه های معرفتی، هدایای فرهنگی، تصحیح قرائت نماز، مشاوره و... نیز از خدمات فرهنگی و تربیتی این ایستگاه می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: خدمات ماساژ و خدمات امدادی توسط اورژانس و خدمات بهداشتی و پزشکی نیز باهمت هلال احمر شهرستان رشتخوار با برپایی درمانگاه صحرایی ارائه خواهد شد.

امامزاده سید محمد علوی(ع) مهیای میزبانی از میهمانان حضرت رضا(ع)

شعبانی با تاکید بر اینکه هر ساله حدود ۸۰ هزار زائر از این مسیر عازم مشهد می شوند عنوان کرد: زایرینی که از استان های خراسان جنوبی، یزد، کرمان، هرمزگان و شهرهای جنوب خراسان به سمت مشهد حرکت می‌کنند از این مسیر عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: خدمات اسکان ما برای بیش از ۱۵۰۰نفر در شبانه روز همراه با صبحانه، نهار، شام برای بیش از ۱۵۰۰۰ نفر فراهم است‌. همچنین ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۵ چشمه حمام از دیگر خدمات رفاهی است که برای زائرین تدارک دیده شده است. 

امامزاده سید محمد علوی(ع) مهیای میزبانی از میهمانان حضرت رضا(ع)

شعبانی در پایان یادآور شد: مدیران کاروان های زائرین پیاده حضرت علی بن موسی الرضا علیهم السلام محور تربت حیدریه می توانند با مراجعه به دفتر مدیریت این بقعه متبرکه نسبت به هماهنگی اسکان و خدمات ارزنده ای که توسط خدام این بقعه متبرکه ارائه میگردد هماهنگی لازم را بعمل آورند.

کد خبر 1778767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha