تصمیم «بن گویر» برای ایجاد کنیسه در داخل مسجدالاقصی «بسیار خطرناک» است

نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم ایتامار بن گویر در ساخت کنیسه در داخل مسجدالاقصی را بسیار خطرناک خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اخبار الیوم، نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تصمیم ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل برای ایجاد کنیسه در داخل مسجدالاقصی را «بسیار خطرناک» توصیف کرد و گفت: مردم فلسطین هتک حرمت مسجدالاقصی را نمی‌پذیرند و مسجد الاقصی خط قرمزی است و اجازه این کار را به او نخواهند داد.

وی افزود: این تصمیم هتک حرمت به مسجدالاقصی، مردود و مذموم است و تلاشی برای کشاندن منطقه به جنگ مذهبی است که همه را می‌سوزاند و مساحت حرم شریف ۱۴۴ دونم است که  فقط مسلمانان تعلق دارد.

وی از جامعه بین‌الملل به‌ویژه دولت آمریکا خواست تا برای مهار این دولت راست افراطی و وادار کردن آن به پایبندی به وضعیت حقوقی و تاریخی حاکم بر حرم شریف، اقدام فوری انجام دهند.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: حمایت‌های سیاسی، نظامی و مالی آمریکا همان چیزی است که این افراط گرایان را به ادامه تجاوزات خود به ملت فلسطین، سرزمین مقدساشان تشویق می کند.

وی تاکید کرد : ایالات متحده آمریکا مسئولیت جنگ نسل کشی که مردم ما در نوار غزه در معرض آن قرار دارند و کشتار، دستگیری و ویرانی در کرانه باختری از جمله قدس است و باید متحد خود رژیم اشغالگر اسرائیل را وادار کند تا جلوی تجاوزات، حملات و تروریسم استعمارگرانش را بگیرد.

کد خبر 1778830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha