گوترش: رژیم صهیونیستی عملیات نظامی علیه کرانه باختری را به سرعت متوقف کند

دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی نسبت به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق و اردوگاه‌ها در شمال کرانه باختری، از «اسرائیل» خواست فورا عملیات خود را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود نسبت به  تحولات اخیر در کرانه باختری و ادامه حملات گسترده رژیم اشغالگر اسرائیل به مناطق شمال کرانه باختری و محاصره اردوگاه‌ها و بیمارستان‌ها که منجر به افزایش شهدای فلسطینی شد، اعلام کرد.

 گوترش از رژیم صهیونیستی خواست به سرعت عملیات نظامی خود را در شمال کرانه باختری متوقف کند و اقداماتی را برای محافظت از غیرنظامیان در کرانه باختری اتخاذ کند. همچنین به تعهدات خود در چارچوب قوانین بین المللی بشردوستانه عمل کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تلفات جانی در جریان حملات اسرائیل را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه، حمله گسترده ای را علیه مناطق و اردوگاه ها در شمال کرانه باختری به ویژه در جنین، تولکرم و طوبس آغاز کرد.

 نیروهای ارتش صهیونیستی به فلسطینی ها و خانه های آنها حمله کردند و زیرساخت های اردوگاه ها را تخریب کردند.

در همین حال،« کمال ابوالرب»، اعلام کرد: اشغالگران «کمیته رابطه» را از تصمیم خود برای یورش به بیمارستان دولتی جنین مطلع کرده اند.

اورژانس شهرداری تولکرم نیز اعلام کرد: هدف اشغالگری اسرائیل از بین بردن زیرساخت ها به منظور قطع خدمات رسانی به شهر و اردوگاه ها است.

کد خبر 1779156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha