ادای احترام خادمیاران مازندران به مقام شهدای ارتفاعات قلاویزان 

تکریم و تعظیم آلاله های سرخ مهران و ارتفاعات قلاویزان در کناربرنامه های فرهنگی در مرز مهران در دستور کار موکب داران امام رضا (ع) قرار گرفت و بعد از عزیمت از آیین پیاده روی اربعین حسینی به مقام شهدا ادای احترام شد.

نور محمد صفرپور_ مسئول موکب امام رضا(ع) کانون های خدمت رضوی استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد:اگر امروز مسیر کربلا ایمن و تردد برای زیارت عتبات عالیات بدون هیچ مانعی آسان شده است، ثمره خون هزاران نفر از فرزندان این آب و خاک است.

وی افزود: تکریم و تعظیم آه لاله های سرخ مهران و ارتفاعات قلاویزان در کناربرنامه های فرهنگی در مرز مهران در دستور کار موکب داران امام رضا (ع) قرار گرفت و بعد از عزیمت از آیین پیاده روی اربعین حسینی به مقام شهدای ادای احترام شد.

مسئول موکب امام رضا(ع) کانون های خدمت رضوی استان مازندران با بیان اینکه استعانت از شهدا زمینه ساز توفیقات در زندگی فردی و اجتماعی است یادآور شد: بر این باوریم که حضور عزیزان در جهت خدمت به زائران اربعینی به دعوت شهدا بوده و این توفیقی بزرگ است.

ادای احترام خادمیاران مازندران به مقام شهدای ارتفاعات قلاویزان 

صفرپور نشر فرهنگ امام رضایی درکنارتعظیم و تکریم شهدا از سوی خادمیاران مازندران بعنوان آرزوی های بسیاری از شهدا دانست و گفت :بسیاری از شهدای ما تذکره کربلا را از امام رضا(ع) استعانت می کردند و بسیاری از توفیقات دفاع مقدس به نام نامی حضرت ثامن الحجج (ع) و در سایه سار توجهات آن امام همام و ائمه معصومین محقق می شد.

وی افزود:خادمیاران ستاد اربعین بنیاد کرامت رضوی از استان مازندران با حضور در منطقه عملیاتی محرم و کربلای یک، ضمن ادای احترام به مقام شهید خوشنام تدفین شده در این مکان مقدس سلامتی رهبری معظم عمر طولانی برای ایشان و نیز ظهور حضرت حجت (ع) عج را مسئلت کردند.

 مسئول موکب امام رضا(ع) کانون های خدمت رضوی استان مازندران اظهار کرد: در این برنامه فرهنگی خادمیاران مازندران، جمعی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس با حضور سردار ناصری مسئول اردویی بسیج استان ایلام و نیز سردار جعفری یادمان شهدای قلاویزان به بیان خاطرات عملیات ها و توفیقات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس پرداختند.

ادای احترام خادمیاران مازندران به مقام شهدای ارتفاعات قلاویزان 

صفرپور گفت: همچنین در این برنامه فرهنگی به بیان نقش رزمندگان مازندرانی و لشگر ۲۵کربلا در این ارتفاعات پرداخته شد و حاضرین خواستار پرداختن به زوایای پنهان حضور حماسی دلیر مردان استان و انتقال ارزش های دفاع مقدس شدند.

این مسوول یادآور شد: در کنار یادمان شهید گمنام قلاویزان با توجه به برگزاری دومین کنگره سرداران و ۱۴هزارو ۵۰۰ شهید والامقام مازندران در مهرماه امسال باید در پاسداشت نام و یاد شهدا تلاش کرد.

صفرپور همچنین گفت: شهدای گمنام، نماد ایثار و فداکاری هستند و حضورشان در هر نقطه از این مرز و بوم، یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های جوانان این مرز و بوم است و ما وظیفه داریم یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم و نگذاریم ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

مسئول موکب امام رضا(ع) کانون های خدمت رضوی استان مازندران افزود : نسل جدید این دوران باید بدانند امنیت و آسایشی که امروز از آن برخوردارند، مدیون خون پاک شهداست.

وی گفت :لازمه‌معرفی کادر انقلابی به جامعه، آشنایی آنان با سیره شهداست و لذا برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این مکان مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسل آینده با ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی یسیار مهم است.  

گفتنی است: قلاویزان از آوردگاه‌های مهم دوران جنگ ایران و عراق به‌شمار می‌رفت که عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر سه، والفجر پنج و کربلای یک در این منطقه به وقوع پیوست. اهمیت این ارتفاعات همچنین در این بود که به نوعی نزدیک‌ترین جبهه جنگی به بغداد محسوب می‌شد، بیش از ۶ هزار رزمنده در عملیات‌های مختلف از سراسر ایران در مهران و این منطقه شهید شدند.

ادای احترام خادمیاران مازندران به مقام شهدای ارتفاعات قلاویزان 

ارتفاعات قلاویزان نهایتاً پس از ۶ سال با اجرای عملیات کربلای یک در دهم تیرماه سال ۶۵ از سوی نیروهای ایرانی آزاد شد.

این ارتفاعات خاطره مجاهدت و رشادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سردار حاح رحیم بردبار، سردارحاج اصغر بصیر، شهید رنجبر و شهید عسگری از مازندران را در خود به یادگار دارد.

 شهید حاج‌قاسم سلیمانی و لشکر تحت امر وی با ۱۰ گردان پیاده در عملیات کربلای یک حضور یافتند و توانستند خطوط دفاعی دشمن از امامزاده سیدحسن مهران تا ارتفاعات قلاویزان که دشمن چندین رده پدافندی داشت را در هم بشکنند تا ارتفاعات قلاویزان که از سال ۱۳۵۹ در اشغال و تصرف دشمن بود، به تصرف رزمندگان اسلام دربیاید.

یادمان شهدای قلاویزان در ۶ کیلومتری جنوب‌غرب مهران و در مجاورت مرز و ارتفاعات غربی قلاویزان قرار دارد و هرساله میزبان زائران زیادی است که به استان ایلام سفر می‌کنند.

کد خبر 1779168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha