موافقت حماس با آتش بس ۷ روزه در غزه

سخنگوی رسمی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز از موافقت جنبش مقاومت حماس با طرح دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس ۷ روزه در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جهاد طه، سخنگوی رسمی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز پنجشنبه در گفت و گو با «العربی الجدید» تأکید کرد: حماس از زمان اعلام آتش بس بشردوستانه ۷ روزه توسط «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل موافقت کرد تا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطین(آنروا) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) عملیات واکسیناسیون را انجام خواهند داد.

طه‌ها گفت: جنبش حماس از همه سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه می‌خواهد که به وظایف بشردوستانه خود در قبال مردم فلسطین در نوار غزه عمل کنند. اشغالگران باید با این مسئله موافقت کنند و نه با آتش بس طفره بروند و به تعویق بیندازند. گزینه های جایگزین با مشخص کردن مکان هایی برای شروع فرآیند واکسیناسیون قرار دهند.

وی افزود: حماس از سازمان ملل متحد و جامعه بین الملل و همه سازمان‌های بشردوستانه می خواهد وطیفه انسانی و امدادی خود را در قبال مردم ما انجام دهند و اقدامات غیرانسانی اشغالگران به ویژه تلاش برای به شکست کشاندن طرح آغاز فرآیند واکسیناسیون نزدیک به ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال و ۵۰ کودک تازه متولد شده پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ برملا کنند.

منابع مصر احتمال می دهد که آغاز آتش بس در غزه در طول روزهای اینده برای اجرای واکسیناسیون فلج اطفال انجام شود.

این منابع تاکید کرد: آتش بس مورد انتظار از سه تا پنج روز در ساعات روز ادامه دارد و شامل مناطق حضور نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیل نمی شود.

کد خبر 1779214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha