تکمیل کار نوسازی و بازسازی مسجد القبه در قطر

بخش ساخت و ساز امور مهندسی در وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از کار تکمیل ساخت مسجد القبه در منطقه الهلال با حفظ معماری قدیمی منحصر به فرد آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرای، بخش ساخت و ساز  امور مهندسی در وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر اعلام کرد:  کار ساخت مسجد القبه در منطقه الهلال به پایان رسیده است و اکنون کارهای نهایی و نازک کاری مسجد آغاز شده است.

 اداره امور مساجد وزارت اوقاف و امور اسلامی، به بازسازی مسجد القبه با همان طرح قدیمی منحصر به فرد خود با هدف حفظ ارزش میراثی و ویژگی های متفاوت معماری آن از داخل و خارج اقدام کرد. به طوری که یک طبقه با زیرزمین برای این پروژه به منظور گنجایش بیشتر تعداد نمازگزار، منزل امام جماعت و منزل دیگری برای موذن تدارک دیده شده است.

 این مسجد جدید که ظرفیت صدها نمازگزار از این منطقه و مناطق همجوار را دارد، از شبکه پیشرفته تهویه مطبوع و سیستم اطفای حریق برخورداراست که مطابق با الزامات تعیین شده توسط مقامات مسئول در حین کار ساخت است.

مقامات مسئول همچنین به استفاده بهترین و مرغوب ترین مصالح ساختمانی در این پروژه توجه داشتند.

تعدادی از ساکنان منطقه پس از اعلام پروژه بازسازی مسجد القبه با همان طرح قدیمی، از توجه وزارت اوقاف و امور اسلامی برای حفظ ارزش معماری مسجد تقدیر کردند.

این مسجد بیش از ۳۶ سال پیش ساخته شده است و چهارمین بنای منطقه به شمار می‌آید که بخشی از تاریخ این منطقه و نمایانگر عظمت معماری اسلامی و قطری است.

ساکنان منطقه با این مسجد خاطرات بسیاری دارند و خدمات بسیاری پس از افتتاح کرده است. به خصوص با افزایش جمعیتی که در سال های گذشته شاهد بوده است.

اداراه امور مساجد وزارت اوقاف و امور اسلامی در طول سال‌های گذشته پویش جامعی برای حفاظت از مساجد قطر به عنوان بخشی از برنامه هدفمند خود برای گسترش تعداد مساجد و توسعه آنها در تمام مناطق مختلف و برای همگام شدن با رشد شهری و افزایش جمعیت راه اندازی کرد.

این پویش در راستای چشم انداز ملی کشور ۲۰۳۰، برای بازسازی و نوسازی ده ها مسجد در مناطق مختلف کشورقطر انجام شد. همچنین به تخریب مساجد دیگری که نگهداری و تعمیرات آنها دشوار است، اقدام کرد.

اداره امور مساجد وزارت اوقاف و امور اسلامی بر پروژه های ساختمانی مساجد و اقامتگاه های ائمه جماعات متعلق به اوقاف از نظر طراحی و مشخصات فنی و مهندسی و اجرا و حفظ زیبایی میراث نظارت دارد.

کد خبر 1779238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha