راه‌اندازی اولین ساحل اسلامی در جزیره «بوراکای» فیلیپین

اولین ساحل اسلامی در جزیره مشهور و تفریحی «بوراکای» فیلیپین برای استفاده گردشگران مسلمان راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pna.gov»، جزیره تفریحی «بوراکای» در منطقه ویسایای غربی فیلیپین یک ساحل اسلامی را برای استفاده گردشگران مسلمان راه‌اندازی خواهد کرد.

وزارت گردشگری فیلیپین اعلام کرد که بوراکای در تلاش برای تبدیل شدن به یک مقصد سفر فراگیرتر، قرار است یک ساحل ویژه به مسافران مسلمان اختصاص دهد.

این ساحل اسلامی که زنان مسلمان هم می‌توانند از آن استفاده کنند در روز ۱۰ سپتامبر (سه شنبه ۲۰ شهریور) راه اندازی خواهد شد.

وزرات گردشگری فیلیپین همچنین تاکید کرد که مسلمانان شنا در منطقه خصوصی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند با رعایت موازین اسلامی از تفریحات خود لذت برند و به همین دلیل هم تصمیمی مبنی بر راه‌اندازی ساحل اسلامی در جزیره بوراکای افتتاح شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، پیشنهاد راه‌اندازی ساحل اسلامی از سوی دیپلمات‌های خارجی مستقر در فیلیپین از جمله سفرای مالزی و برونئی ارائه شد.

زمانی که این ایده برای شهردار «آکلان»، شهری که در بخشی از جزایر «ویسایا» قرار دارد، مطرح شد او گفت که منطقه ای را برای انجام این کار پیدا خواهد کرد و پس از مدتی اعلام کرد که «نیوکاست» در بخش شمالی جزیره مشهور و رویایی بوراکای را به این مسئله اختصاص خواهد داد.

این منطقه همچنین هتل «ساووی»، یکی از هتل‌های فیلیپین را در خود جای داده است که اخیراًاگواهینامه آشپزخانه حلال را دریافت کرده است.

وزارت گردشگری فیلیپین اعلام کرد که رئیس جمهور «بونگبونگ مارکوس» در طول سخنرانی دولت-ملت خود در مورد سنت‌های حلال و اسلامی صحبت کرد، بنابراین همه تلاش‌ها بر عرضه محصولات حلال بیشتر متمرکز خواهد شد.

تبدیل فیلیپین به یک مقصد مسلمان‌پسند از جمله اهداف فعلی وزارت گردشگری این کشور برای تنوع بخشیدن به محصولات گردشگری خود بر اساس برنامه توسعه ملی گردشگری برای سال‌های ۲۰۲۸-۲۰۲۳ است.

علاوه بر گسترش مقاصد، وزارت گردشگری همچنین برنامه‌هایی را برای بهبود آموزش کارگران خط مقدم گردشگری از طریق خدمات آموزش حلال توسعه‌یافته توسط وزارت علوم و فناوری در نظر گرفته است.

وزارت گردشگری فیلیپین می‌گوید: با معرفی این بسته آموزشی ما شاهد مزایای زیادی برای شرکت‌های اقامتی و سایر شرکت‌های گردشگری خود هستیم تا بتوانیم فیلیپین را به یکی از رقابتی‌ترین مقاصد حلال و مسلمان پسند تبدیل کنیم.

فیلیپین برای دو سال متوالی توسط به عنوان یک مقصد گردشگری مسلمان‌پسند در حال ظهور، غیر از کشورهای سازمان همکاری اسلامی شناخته شد.

مقامات فیلیپینی اعلام کرده‌اند که این کشور در تلاش است تا گردشگران مسلمان را بیشتر مورد توجه قرار دهد و در همین راستا تلاش هایی برای افزایش هتل‌ها و رستوران‌های حلال در این کشور در جریان است.

گردشگری یکی از بخش‌های کلیدی این مجمع‌الجزایر است که به‌خاطر سواحل ماسه‌ای سفید، مکان‌های غواصی و فرهنگ‌های متنوع،  شناخته شده است.

کد خبر 1779325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha