کودکان و نوجوانان محور طرح ملی «مسجد کانون نشاط»

محبوبی مخاطبان اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را کودکان، نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد باشد.

 محمود محبوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان؛ با بیان اینکه مساجد به‌عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان دارد گفت: اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» در کانون یاد یاران مهدیشهر درحال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری یاد یاران از برگزاری کلاس های اوقات فراغت در رده های سنی مختلف در دوبخش خواهران وبرادران خبردادوافزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت این کانون‌ است.

وی عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقای بصیرت سیاسی نسل جوان را از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت  برشمردوافزود: فعالیت‌های اوقات فراغت حول محورهای فرهنگی، ورزشی، قرآنی، کتابخوانی و هنری برگزار می شود.

محبوبی با تأکید براینکه  اولویت برنامه های اوقات فراغت تابستان کانون های مساجد آموزش است ادامه داد:  آموزش ها باید به گونه ای باشد که در تربیت و ایجاد روحیه نوجوانان و جوانان تاثیر داشته باشد.

وی تصریح کرد:غنی سازی بهینه اوقات فراغت شاخصی مناسب برای ارتقای سلامت جسمی و روانی و استحکام ساختار تربیتی جامعه است، بنابراین بهره‌برداری شایسته از اوقات فراغت، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی، شکوفایی استعدادها، خلاقیت‌ها و توسعه فکری رهنمون می‌کند.

کودکان ونوجوانان محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت هستند

کد خبر 1779327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha