«طراوت»؛ طرحی ملی‌مسجدی برای تقویت امید در نوجوانان

حجت‌الاسلام شکری با اعلام اجرای طرح طراوت، گفت: تقویت احساس هویت و روحیه امید در نوجوانان و تعلق خاطر آنان به محله و ایجاد همبستگی و تعامل مطلوب میان مدارس و مساجد و ارتقاء آن با محوریت نوجوانان دانش آموز، اولیاء و مربیان اهداف این طرح است.

حجت الاسلام کاظم شکری در جریان برپایی طرح ملی طراوت به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از طرح های اجرایی در قالب نهاد خانواده، محله، مسجد از ابتدای مهرماه سال جاری تا شهریور سال آینده در قالب سیاست گذاری فرهنگی قرار گرفته است، طرح ملی طراوت است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: اهداف اصلی از اجرای این طرح، تقویت احساس هویت در نوجوانان و تعلق خاطر آنان به محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، همچنین تقویت روحیه امید و خودباوری در نوجوانان و ایجاد همبستگی و تعامل مطلوب میان مدارس و مساجد و ارتقاء آن با محوریت نوجوانان دانش آموز، اولیاء و مربیان است.

به گفته وی، ویژگی و مزیت شاخص این طرح، محله محوری است که برای همه محله ها متناسب با مقتضیات محله برنامه ریزی و طراحی شده است.

وی با بیان این مطلب که جامعه تحت پوشش این طرح، نوجوانان پسر و دختر سنین ۱۱ تا ۱۷ سال است عنوان کرد: این طرح ملی در هفت مرحله استعدادیابی، آموزش، هدایت، تولید، رقابت، عرصه اجرا برای مردم، نظارت و ارزیابی و پس از اجرا است که دوره های توجیهی خانواده ها به صورت آموزش شهروندی و کارگاهی است.

حجت الاسلام شکری توضیح داد: یکی از رویکردهای اصلی طرح، توجه به مباحث قرآنی و دینی است که براساس آن تجوید، صوت و لحن، ترجمه، تفسیر، قرآن و نهج البلاغه در برنامه و دستور کار است.

وی با اشاره به ضرورت طرح های فرهنگی در قالب علوم شناختی عنوان کرد: توجه به هوش مصنوعی، تندخوانی، فن بیان، اجرا و گویندگی، همچنین علوم نوین کامپیوتور از مصداق دیگر آموزشی این طرح است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در جریان اجرای این طرح، نظارت کامل بر کانون های مجری و تقویت آنان دارد، مشارکت در تولید محتوای فرهنگی و هنری، مشارکت مالی و تجهیزاتی و مشارکت در تولیدات و محتواهای فرهنگی از دیگر شاخص های این طرح است.

کد خبر 1779341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha