امام‌خادم

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) میدان ابوطالب مشهد، یکی  از ائمه جماعات پرتلاش در زمینه خدمت به زائران علی بن موسی الرضا(ع) است که در زمان‌هایی مثل دهه پایانی صفر درب مسجد را به روی زائران باز می‌کند و از هیج خدمتی برای میزبانی شایسته از زائرین رضوی دریغ نمی‌کند.

خبرگزاری شبستان مشهد| این روزها و در ایامی که مشهد مقدس مملو از میهمانان عزیز ولی نعمت‌مان آقا علی ابن موسی الرضا(ع) است، مشهدی‌های مهمان‌نواز نیز هر یک به زعم خود تلاش می‌کنند خدمتی به زائرین آقا ارائه کرده و نام خود را دفتر خادمین مولا ثبت کنند. 

در این بین مسجدی‌های شهر امام هشتم(ع) نیز همچون گذشته پای کار میزبانی از زائرین ثامن الحجج(ع) هستند و می‌کوشند با خدمتی شایسته، نعمت همجواری را به جا آورند.

حجت‌الاسلام محبوب، امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) میدان ابوطالب مشهد، یکی  از ائمه جماعات پرتلاش در زمینه خدمت به زائران علی بن موسی الرضا(ع) است که در زمان‌هایی مثل دهه پایانی صفر درب مسجد را به روی زائران باز می‌کنند.

او حتی با موتور زائر را سوار کرده و به مسجد می‌رساند و در این ایام مسجد خود را در اختیار قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) گذاشته تا زائران امام رئوف(ع) بتوانند با ثبت‌نام در سامانه برای اسکان به این مسجد مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام محبوب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به اینکه امام جماعت نباید سخت بگیرد، گفت: قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) دغدغه پیدا کردن زائر برای اسکان را رفع کرده و نباید از چالش‌هایی که گاهی با حضور زائران پیش می‌آید، چه کم و چه زیاد، هراس داشت.

خدمت در کنار عبادت 

وی با اشاره به لزوم الگو گرفتن از کسانی که قبلا در مسیر خدمتگزاری بوده‌اند، گفت: می‌توان در کنار تأمین امکانات مثل پتو و غذا و تهویه مناسب، طوری مدیریت کرد که برگزاری نماز در مسجد هم متوقف نشود و زائران هم از استراحت باز نمانند.

وی افزود: گاهی مساجد حاشیه شهر به‌دلیل دوری از حرم مطهر به بحث پذیرش زائر نمی‌پردازند در صورتی که با هر امکاناتی که مسجد دارد می‌توان زائری را برای اسکان پیدا کرد و به‌دلیل کمبود فضای اسکان در زمانی که چند میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند، زائران از اسکان در مساجد دور از حرم هم استقبال می‌کنند.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع)، با بیان اینکه امسال سال چهارمی است که در در خدمت زوار هستیم، گفت: پارسال کاروانی ۷۰ نفری سه شبانه‌روز همراه با اطعام مهمان ما بودند و در کنار آن از پنج خانواده هم در بحث اسکان و اطعام پذیرایی کردیم.

هر مسجد یک زائرسرا 

وی تصریح کرد: مساجد برای پذیرش زائر اگر بتوانند در ساختمان خود فضایی در نظر بگیرند، محل پارک خودرو و امکانات حداقلی مثل آشپزخانه و حمام درست کنند یا سوئیت‌هایی در کنار مسجد بسازند، در تمام طول سال منبع درآمدی هم برای مسجد خواهد بود و بعد از چند بار اسکان، مردم مستقیما مراجعه خواهند کرد و مغازه‌های محله آن مسجد هم از حضور زائران کسب درآمد خواهند داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مسجد در ایام دهه آخر صفر و شهادت امام رضا(ع)، گفت: یکی از فعالیت‌های ما اطعام زائران پیاده است و در این اطعام گاهی خانم‌هایی که از نظر پوشش و حجاب مناسب نبودند را هم پذیرایی کردیم و برخورد مناسب با زائر و اینکه می‌دیدند خانم‌های محجبه از آنان پذیرایی می‌کنند در آن‌ها تأثیر گذاشته بود.

حجت‌الاسلام محبوب در پایان گفت: این ماه و دهه آخر صفر بهترین زمان برای آشتی است و می‌توانیم با اخلاق و رفتارمان و نوع برخورد با مردم در تغییر نگرش آن‌ها به دین مؤثر باشیم.

کد خبر 1779375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha