میزبانی ۴۰۰ مسجد مشهد از زائرین دهه آخر صفر

معاون فرهنگی اجتماعی رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان گفت: ۴۰۰ مسجد در مشهد با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر در هر شب میزبان زائران رضوی با هماهنگی قرارگاه هم‌محله امام رضا ع خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیر حسین احمدنیا صبح (شنبه، ۱۰شهریور) در نشست خبری برنامه های دهه آخر صفر، با بیان اینکه زیارت امام رضا (ع) در روایات ما افضل زیارت شمرده شده است، تاکید کرد: همه مردم مشهد نسبت به موضوع میزبانی باید توجه داد و حتی ارایه راهکار در این خصوص دهند.

مسئول قرارگاه هم محله امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ۲۰ مسجد و ۸ هیئت مذهبی در مشهد، میزبان زائران در روز اربعین بودند، گفت: در سال ۴۰۱ قرارگاه "هم محله امام رضا( ع) تاسیس و از نوروز آن سال با دو هدف تلاش برای ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران امام رضا(ع) و ساماندهی کلیه ظرفیت های مردمی برای میزبانی از زائران تشکیل شد.

وی افزود: ۳۱۲ مسجد و ۵۰۰ منزل در سال گذشته میزبانی از بیش از ۲۷۴/۴۸۲ هزار نفر شب و ۷۳۲/۲۹۳ هزار نفر اطعام میزبانی در دهه پایانی صفر بودند، افزود: در این سال بیش از ۳۰۰۰ خادم توفیق خدمت در این قرار گاه تجربه کردند.

وی با بیان اینکه در سال جاری پیش بینی میزبانی از ۷ میلیون زائر را در مشهد داریم، گفت: برای این منظور ماموریت قرارگاه هم محله امام رضا (ع) و قرارگاه خدمات سفر استان با برگزاری جلسات برای میزبانی هر چه بهتر شروع شده است.

حجت الاسلام‌ احمدنیا تصریح کرد: در سال جاری طبق پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اسکان در قرارگاه پیش بینی شده و حداقل ۴۰۰ مسجد خدمت گذار این زوار خواهند بود و در هر شب امکان ‌میزبانی از ۱۰۰ هزار زائر فراهم شده است.

وی ضمن دعوت از مجاورین برای خدمت به زائرین از مجاورین آقا خواست که خادم امام رضا(ع) باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان بیان کرد: تا امروز ۱۰ شهریور ماه ، ۳۷ هزار نفر در سامانه هم محله امام رضا ثبت نام کردند و تاکنون اصفهان، قم و تهران بیشترین درخواست در سامانه داشتند و بیشترین گروهها از ۱۰ تا ۱۲ شهریور وارد مشهد و بیشترین خروج در روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم قرارگاه میزبانی از زائرانی است که تشرف فردی و خانوادگی و در گروههای کمتر از ۲۵ نفر هستند.

حجت الاسلام احمدنیا بیان کرد: ۷۰۰ بانوی میلغه با قرارگاه همکاری می کنند و در مساجد و در بین خانواده ها تبلیغ میزبانی شایسته ار امام رضا(ع) را خواهند داشت.

وی گفت: یکی از فعالیت ها در جهت ارتقای فرهنگ میزبانی توسط مرکز امور و هنر رسانه استان با تولید سه برنامه گفتگو محور با نام "هم محله امام رضا ع" که همه روزه از روز اربعین تا پایان صفر از شبکه افق در حال پخش است، دومین برنامه مستند "مزد خدمت" روایتگر توفیق میزبانی شهید اصلانی از زائران است و برنامه سوم که در سال گذشته پخش شد و امسال بازپخش می شود، "مستند چهنو" میزبانی خوب مردم چهنو با محوریت مسجد رضویه می باشد.

وی با بیان اینکه چهار دسته خدمت اسکان رایگان، اطعام صلواتی، حمل و نقل رایگان، نذر خدمت و مهارت توسط این قرارگاه در دهه پایانی صفر ارائه می شود، گفت: تلفن ۰۵۱۳۲۰۱۲۰۴۰ و سایت هم محله امام رضا(ع) امکان ثبت اطلاعات و پیگیری درخواست برای زائران و مجاوران فراهم شده است.

احمدنیا در پایان گفت: این قرارگاه میزبانی از زائران پیاده را هم دارد و در ماه رمضان ۱۳۰۰ زائر اولی را از ایتان خراسان بزرگ میزبانی می کند و تا پایان سال میزبان بیش از ۸۰۰۰ زائر اولی خواهیم بود.

کد خبر 1779350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha