مساجد مشهد امشب هم میزبان زائران رضوی هستند

با پایان ماه صفر خدمت‌رسانی موکب‌ها و مکان‌های اسکان و اطعام پایان یافته، اما همچنان شاهد حضور زائران علی بن موسی الرضا(ع) در شهر مشهد هستیم و به همین خاطر مسجدی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا امشب هم درب مساجد را برای خدمت به زائران امام رئوف(ع) باز نگه دارند.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، رئیس قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: مساجد مشهد این روزها در بحث اسکان و اطعام زائران امام رضا(ع) که یکی از دغدغه‌های اصلی میهمانان علی ابن موسی الرضاست، سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم مشهد سابقه‌ای طولانی در موضوع میزبانی و پذیرایی از زائران امام رضا(ع) دارند، گفت: باید مردم را بیش از این به اهمیت میزبانی شایسته توجه داده و راهکارهایی در این خصوص ارائه دهیم.

مساجد مشهد امشب هم میزبان زائران رضوی هستند

احمدنیا تاکید کرد: علی‌رغم پایان ماه صفر اما با توجه به تداوم حضور زائران علی بن موسی الرضا(ع) در شهر مشهد و اتمام خدمت‌رسانی موکب‌ها و مکان‌های اسکان و اطعام، درب مساجد مشهد امشب نیز برای اسکان رایگان به‌روی زائران امام رئوف(ع) باز است و کاربران مرکز پاسخ‌گویی قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) هنوز مشغول ثبت اطلاعات زائران هستند.

وی یادآور شد: اطعام رایگان، حمل و نقل رایگان و نذر خدمت و مهارت از دیگر فعالیت‌های قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر است که مجاوران امام هشتم با استفاده از همان سامانه برای خدمت‌رسانی در زمینه‌هایی که توانایی دارند اعلام آمادگی می‌کنند.

مساجد مشهد امشب هم میزبان زائران رضوی هستند

وی افزود: قرارگاه «هم‌محله امام رضا(ع)» در سال ۱۴۰۱ تأسیس شده و از نوروز آن سال با دو هدف تلاش برای ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران آقا و ساماندهی کلیه ظرفیت‌های مردمی برای میزبانی از زائران فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام احمدنیا با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳هزار خادم توفیق خدمت در این قرارگاه را تجربه کردند، گفت: همچنین ۳۱۲ مسجد و ۵۰۰ منزل از بیش از چهارصد هزار نفر/شب پذیرایی کرده و به بیش از ۷۰۰هزار نفر اطعام دادند.

مساجد مشهد امشب هم میزبان زائران رضوی هستند

وی با اشاره به حضور میلیونی زائرین در در مشهد، از افزایش ۲۰درصدی ظرفیت اسکان قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) خبر داد و گفت: امسال حدود ۴۰۰ مسجد خدمتگزار زوار بوده و در هر شب امکان میزبانی از ۱۰۰ هزار نفر را فراهم کردیم.

کد خبر 1779947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha