برپایی نمایشگاه نگارگذر علما و شهدای مدفون در حرم رضوی در ورودی مواکب آستان قدس

مسئول فرهنگی مواکب دهه آخر صفر بنیاد کرامت رضوی از برپایی مجموعه نمایشگاهی نگار گذر مهمان حرم با هدف معرفی برخی از  علما و شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی در مواکب دهه پایانی صفر آستان قدس رضوی خبر داد.

علی اکبر روحی گل خطمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در دهه پایانی صفر ۷ موکب خدمت رسانی به زائرین امام رئوف علیه السلام توسط معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی برپا شده است.

مسئول فرهنگی مواکب دهه آخر صفر بنیاد کرامت رضوی افزود: با توجه به حضور گسترده و استقبال زائرین از این مواکب؛ یکی از اقدامات مهم و اثر گذار، با توجه به تاکیدات و رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی؛ راه اندازی و ارایه خدمات فرهنگی در این مواکب است که از روز شنبه ۱۰ شهریور آغاز شده است. 

برپایی نمایشگاه نگارگذر علما و شهدای مدفون در حرم رضوی در ورودی مواکب آستان قدس

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از اقدامات فرهنگی ما برپایی مجموعه نمایشگاهی نگار گذر مهمان حرم با هدف معرفی برخی از  علما و شهدای مدفون در حرم مطهر رضو و همچنین معرفی حوادث تروریستی است. همچنین پویش کتابخوانی مهمان حرم از این نگار گذر بصورت برخط به آدرس https://B۲n.ir/j۲۶۸۱۸ برگزار خواهد شد. 

روحی یادآورشد: از دیگر برنامه های فرهنگی این مواکب معرفی مساله فلسطین و غزه خواهد بود که توسط بنرهای اطلاع رسانی  در خصوص اینفو مساله فلسطین و جزیان مقاومت ارائه گردیده است.

وی تصریح کرد: همچنین مشارکت در برگزاری پویش ملی کتابخوانی تا چشمه رضوان از برنامه های دیگر این مواکب خواهد بود. 

برپایی نمایشگاه نگارگذر علما و شهدای مدفون در حرم رضوی در ورودی مواکب آستان قدس

مدیر کانون فرهنگی شهید روحی گفت: نامگذاری ۶ موکب بنام شهدای خدمت شامل شهید رئیسی؛ شهید امیر عبداللهیان؛ شهید مالک رحمتی؛ شهید موسوی؛ شهید ال هاشم و شهید هنیه  و یک موکب باغ اردوگاه خاتون بنان حضرت نجمه خاتون (سلام الله علیها) و همچنین ارایه شرح زندگی نامه و وصیت نامه این شهدا به زایرین را از دیگر خدمات فرهنگی ارائه شده به زایرین رضوی است. 

 برپایی ایستگاه کودک با حضور مربیان تخصصی مهدالرضا علیه السلام؛ جنگ کوک با حضور عمو روحانی؛ ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی برادران و خواهران؛ ایستگاه مشاوره تخصصی فردی و خانوادگی؛ مشاوره فرزنداوری  و تبیین مساله جمعیت با حضور تسهیل گران جوانی جمعیت آستان قدس رضوی  و  برگزاری نمازهای جماعت مغرب و عشا و نماز صبح و همچنین برنامه های هیات و مراسم عزاداری و همچنین اجرای برنامه های تئاتر و سرود توسط مجموعه های مردمی  از دیگر اقداماتی بود که مسئول فرهنگی مواکب دهه آخر صفر بنیاد کرامت رضوی به آنها اشاره کرد.

روحی عنوان کرد: حضور روحانیون و طلاب خانم در قالب حلقه های چهره به چهره ویژه مواکب و پرسش و پاسخ در قالب گفتگوی چهره به چهره از دیگر خدمات این مواکب است.

کد خبر 1779468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha