از شیکاگو تا غزه/ جوان آمریکایی راه اسلام را از مسئله فلسطین پیدا کرد

یک جوان آمریکایی با اعلام همبستگی با ملت فلسطین، به دین مبین اسلام گروید و تاکید کرد: با گفتن شهادتین احساس کردم به سرزمینم بازگشتم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، از آغاز جنگ غزه، «جفری موتلت» آمریکایی در تظاهرات شیکاگو در همبستگی با فلسطین شرکت می کرد و در نهایت در بنیاد الجامع در شیکاگو به اسلام گروید.

 جفری مسجد بنیاد الجامع را به عنوان مکانی برای اعلام گرویدن خود به اسلام انتخاب کرد، زیرا بیشتر حامیان آن فلسطینی تبار هستند و نوعی حمایت از فلسطین است.

او در اواخر ژوئن در حضور نمازگزاران با پوشیدن لباسی با شعار «هندوانه» که به نماد همبستگی با فلسطین تبدیل شده است، اعلام کرد که مسلمان شده است.

جفری درباره لحظه گرویدنش به اسلام لحظه ی ادای شهادتین و استقبال گرمی مسلمانان از او، گفت: وقتی شهادت را خواندم، احساس کردم که به خانه ام برگشته ام. بعد از اولین نمازی که ادا کردم، احساس کردم  خودم را به سمت عبادت خداوند یکتا هدایت می کنم.

سفر جفری به اسلام از چند ماه پیش آغاز شد، زمانی که او در یک مراسم با دوستش محمود آشنا شد که پس از فراموش کردن مکان خودرو به او کمک کرد تا خودرواش را پیدا کند. این اتفاق باعث شد که رابطه بین آنها تقویت شود، به طوری که محمود او را به خانه دعوت کرد و مهمانوازی کرد و به خانواده اش معرفی کرد.

از شیکاگو تا غزه/ جوان آمریکایی راه اسلام را از مسئله فلسطین پیدا کرد

جفری می‌گوید: هنگامی که محمود را دیدم، قدم می‌زدیم و درباره همه چیز صحبت می‌کردیم. یکی از چیزهایی که با او صحبت کردم، این بود که تمایل داشتم در جامعه مسلمان وارد شوم و با مسلمانان نماز بخوانم، بنابراین او توصیه کرد که به مؤسسه الجامع بروم.

 این تازه مسلمان آمریکایی می گوید: شناختش از اسلام در جوانی از طریق دوستش عماد که پاکستانی تباراست، آغاز شد.

جفری می گوید: عبارت عربی مورد علاقه‌اش در حال حاضر «یَعطیک العافیة» است، زیرا بیانگر دعایی است که خداوند به دیگران توانایی ادامه کار را بدهد.

تأثیر دوستان و شناخت اسلام از دوران کودکی

«شیخ جعفر حوا» امام جماعت بنیاد الجامع، نقش مثبت دوستان جفری در ارائه تصویری خوب از اسلام می ستاید و می گوید: جفری از اولین جلسه دیدارشان، ایمان و تاثیرپذیری بسیار خود را از پایداری مردم فلسطین در غزه نشان داد.

شیخ جعفر به  الجزیره می گوید: دانش جفری از اسلام چیز جدیدی نیست، اما وقایع اخیر نقطه عطفی برای او بود که تصمیم به گرویدن به اسلام را گرفت،

جعفر می گوید: حمله رسانه‌ای به غزه نتایج معکوس دربرداشت. به طوری که بسیاری از افراد را در غرب به سمتی سوق داد تا درباره اسلام و مسئله فلسطین پرس و جو کنند.

کد خبر 1779504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha