«مسجد نور» با معماری منحصر به فرد هشتمین مسجد زیبا در پاکستان

مسجد نور در ناروال پاکستان با الهام از مسجد النبی در سال ۲۰۱۶ ساخته شد تا هشتمین مسجد زیبای پاکستان به شمار آید.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: در میان مزارع سرسبز روستای خوخار در ناروال، مسجد اعظم«نور» به عنوان یک شگفتی معماری خودنمایی می‌کند.

این بنای خیره کننده با الهام از مسجد النبی طراحی شده است تا هشتمین مسجد زیبای پاکستان به شمار آید.  این بنا در سال ۲۰۱۶ توسط سپهبد بازنشسته «اسرار احمد غمان» ساخته شد.

این مسجد از جذابیت زیادی برخوردار است، زیرا مردم روستاها و شهرهای دوردست مایلند نماز خود را به طور منظم در آنجا ادا کنند.

این مسجد همچنین به عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی مهم برای بازدیدکنندگان و گردشگران از نقاط مختلف کشور به شمار می‌آید. مسجد نور همچنین میزبان بزرگ‌ترین نماز عید فطر در شهر ناروال پاکستان است.

معماری این مسجد سفید خالص یک هکتاری چیزی جز شگفتی خیره کننده نیست. شیشه کاری های درخشان و رنگارنگ آن گواهی بر سخت کوشی صنعتگران است.

در حالی که فضای داخلی شیک آن با لوسترهای خیره کننده و درخشان تزئین شده است.

 این مسجد ۳۰ فوت ارتفاع دارد و از سنگ مرمر و دیگر سنگ های قیمتی ساخته شده است.طاق های آن گواه بر مهارت هنری قابل توجهی است که در ساخت آن به کار رفته است و آن را به یک مکان دیدنی در شهر نارووال تبدیل می کند.

گنجایش مسجد نور نزدیک به دوهزار و ۵۰۰ نمازگزار است و بازدیدکنندگان را از سراسر پاکستان که مجذوب زیبایی آن هستند، جذب می کند.

 این مسجد همچنین دارای یک وضوخانه بزرگ است که می تواند حداکثر ۳۵ نفر را در یک زمان در خود جای دهد. همچنین اطراف آن را باغی با طراوت با چندین نوع درخت میوه حاطه کرده است.

این مسجد داری کتابخانه ای با بیش از۱۰ هزار کتاب اسلامی است که بسیاری از دانش آموزان محلی از آن بهره می برند. علاوه بر این، در داخل مسجد یک درمانگاه عمومی وجود دارد که خدمات درمانی بسیاری را به ساکنان محلی ارائه می دهد.

 مهمانان سایر شهرها و کارمندان مسجد از مزیت اسکان در اقامتگاه ساخته شده در مسجد برخوردارند.این مسئله حس اجتماعی را تقویت می کند.

مردم محلی و مسافران که در جستجوی آرامش و سکوت و همچنین دیدن منظره بی نهایت جذاب هستند، به این مسجد می آیند. ساکنان محلی احساس می کنند که این مسجد باعث شده تا این منطقه پس از مدت طولانی بی توجهی و نادیده گرفته شدن، دوباره به مرکز توجه تبدیل شود.

کد خبر 1779513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha