طرح پیوند مساجد و بوستان‌ها در استان مرکزی اجرا می‌شود

حجت الاسلام رودبارانی از اجرای طرح پیوند مساجد و پارک ها، در استان مرکزی خبر داد و گفت: در این طرح مقرر است هر شب یک مسجد در پارک حضور یافته و به اجرای فعالیت های فرهنگی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف نماز در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان،گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ امروز جنگ روایت ها است و ما از فضای مجازی ضربه می خوریم چرا که دشمنان از این فضا بهره لازم را می برند و با روایات دروغین ذهن افراد را منحرف می کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های ستاد اقامه نماز ارزیابی دستگاه ها در سال جاری بوده است، افزود: این مهم سبب تشویق دستگاه های اجرای برای فعالیت در این راستا بود که برنامه ها و فعالیت های خوبی انجام دادند و آنها را در سامانه سجاده بارگذاری کردند.

این مقام مسئول به استقبال خوب دستگاه ها برای انجام این مهم اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه های برتر در اجلاس استانی نماز تقدیر خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره آموزشی معارف نماز ویژه دانشجو معلمان، بیان کرد: این برنامه نیز از جمله برنامه های اجرا شده توسط ستاد اقامه نماز بوده است که در دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد.

حجت الاسلام رودبارانی اضافه کرد: بیش از ۶۰۰ نفر خواهر و برادر در دوره آموزشی معارف نماز ویژه دانشجو معلمان شرکت داشتند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی همچنین به اجرای برنامه های فرهنگی در دهه فرهنگی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام  برنامه های مختلفی از جمله بازدید از مواکب محورهای مواصلاتی با حضور مسئولان استان، برگزاری جلسات مختلف با حضور اقشار مختلف، برگزاری دوره آموزشی معارف نماز برای مدیران و معلمان پایه سوم و هشتم مدارس غیر انتفاعی از جمله این برنامه ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری ویژه مساجد و نمازخانه های بین راهی یکی از مهمترین برنامه های ما در ستاد اقامه نماز بوده است که از ابتدای سال به جد انجام شده است.

این مقام مسئول پیگیری طرح پیوند مساجد و پارک ها را از دیگر برنامه های این ستاد دانست و بیان کرد:بنا است هر شب یکی از مساجد محل در این پارک حضور یافته و در کنار اقامه نماز برنامه  های فرهنگی داشته باشند که این در مهم پارک امیر کبیر به زودی آغاز می شود.

کد خبر 1779533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha