اعتصاب سراسری در اسرائیل علیه سیاست‌های نتانیاهو

درحالی اتحادیه کارگری اسرائیل«هستدروت» امروز اعتصاب عمومی را برای تحت فشار قرار بنیامین نتانیاهو به منظور رسیدن به توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی انجام می‌دهند که بخش‌های خصوصی، مدارس، دانشگاه‌ها و فرودگاه بن گوریون نیز به این اعتصاب پیوستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، در ۳۳۲ روز از جنگ علیه غزه، «ارنون بار دیوید» رئیس اتحادیه های کارگری اسرائیل (هستدروت) خواستار اجرای اعتصاب عمومی امروز دوشنبه برای تحت فشار قرار دادن دولت برای دستیابی به توافقی به منظور بازگرداندن اسرای اسرائیلی در بند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در غزه شد.

 آرنون بار دیوید از همه کارگران غیرنظامی خواست تا به اعتصاب بپیوندند و گفت: فرودگاه بن گوریون، مرکز اصلی حمل و نقل هوایی اسرائیل، از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۵:۰۰ به وقت گرینویچ) بسته خواهد شد.

هستدروت نماینده صدها هزار کارگر در اسرائیل است.

 باردیوید با انتقاد از دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دلیل ناتوانی در بازگرداندن زنده زندانیان اسرائیلی ،گفت: اعتصابی که او خواستار آن است تنها برای امروز دوشنبه است.

مقامات صهیونیستی هفته گذشته بیش از ده جسد از سربازان اسرائیلی بازگرداندند. نزدیک به ۱۰۱ نفر از این زندانیان اسرائیلی هنوز در نوار غزه نگهداری می شوند، اما اسرائیل معتقد است که حدود یک سوم از آنها مرده اند.

اتحادیه هستدروت اعلام کرد: اعتصاب سراسر در همه مراکز اقتصادی در اسرائیل از امروز آغاز می شود.

این اعتصاب در مدارس، دانشگاه‌ها، بخش‌های اقتصادی و فرودگاه بن گوریون در همبستگی با خانواده‌های زندانیان اجرا خواهد شد.

بخش خصوصی نیز به این اعتصاب خواهد پیوست. دهها شهر و شهرک و تعدادی از بخش های نیز به اعتصاب کارگران می پیوندند.

این اعتصاب گسترده پیامدهای اقتصادی گسترده‌ای را برای اسرائیل خواهد داشت.

در همین حال، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان آمریکایی گفت: واشنگتن قصد دارد هفته‌های آینده پیشنهاد توافق نهایی را به طرفین ارایه کند.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند: واشنگتن درحال رایزنی با دوحه و قاهره درباره ویژگی‌های توافق آتش بس نهایی است. عدم پذیرش توافق نهایی که واشنگتن قصد ارایه آن را دارد، ممکن است به معنای پایان مذاکرات به رهبری آمریکا باشد.

کد خبر 1779595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha