ظرفیت بوستان زائرپذیر غدیر تکمیل شد

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد آخرین وضعیت خدمت رسانی به زائرین رضوی را تشریح کرد.

سیدجلیل بامشکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد به ارائه آمار روزانه فعالیت‌های شاخص ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد مقدس تا روز شنبه پرداخت‌.

وی گفت: در روز شنبه ۱۹ هزار و ۱۲ نفر زائر در اماکن پیش‌بینی شده اسکان موقت و اضطراری داده شده است.

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: طی روز گذشته تعداد ۳۵۵ هزار و ۴۸۹ نفر سفر با قطار شهری، ۹۱۷ هزار و ۹۲۹ نفرسفر با حمل و نقل اتوبوسرانی صورت گرفته است. 

بامشکی عنوان کرد: اینکه ۱۰۶ هزار و ۴۷ مورد اتومبیل در پارکینگ‌های دائم و یک هزار و ۸۱۹ مورد نیز در پارکینگ های موقت هسته مرکزی پارک شده است.

 معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، از جمع آوری ۴۱۷ تن زباله از بافت مرکزی شهر خبر داد و گفت: در روز گذشته ۱۴ هزار و ۹۶۳ مراجعه به ایستگاه های استقبال از زائر داشته ‌ایم و تعداد دو هزار و ۷۹ مراجعه به پایگاه های راهنمای زائر نیز صورت پذیرفته است.

بامشکی همچنین عنوان کرد: بوستان زائرپذیر غدیر تکمیل ظرفیت شده و در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر زائر در این مکان اسکان داده شده‌اند. 

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری با بیان اینکه برخی دیگر از مراکز اسکان نظیر سالن شهدای وحدت و فرهنگسرای امت نیز تکمیل ظرفیت شده، گفت: دیگر مراکز اسکان موقت نیز در حال پذیرش و اسکان زائران هستند.

بامشکی تصریح کرد: در حال حاضر پنج شش موکب غیر ایرانی از لبنان و عراق داریم که در اطراف حرم مطهر خدمت رسانی می‌کنند.

ورود ۶۹ هزار و ۱۶۱ نفر زائر طی دو روز گذشته به مشهد

وی همچنین به آمار ایستگاه استقبال از زائر شهرداری مشهد در روز گذشته اشاره کرد و گفت: در یازدهم شهریور ماه تعداد ۳ هزار نفر زائر سواره و ۳۶ هزار و ۴۵۰ نفر زائر پیاده وارد مشهد شدند.

دبیر ستاد دهه آخر صفر مشهد تصریح کرد: ۳۰۰ نفر از زائران از طریق پایانه مسافربری، ۷ هزار و ۳۲۰ نفر از طریق راه آهن به مشهد مشرف شده‌اند.

وی عنوان کرد: در منطقه ۱۰ مشهد نیز ۹۸۰ نفر زائر سواره و ۶ هزار و ۱۴۸ نفر زائر پیاده را میزبان حضور بوده‌ایم.

به گفته‌ی بامشکی، تعداد هزار و ۵۳۰ نفر نیز از مسیر سه راه شاهنامه منطقه ۱۲ مشهد وارد مشهد شده‌اند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه طی یازدهم شهریور ماه ۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر زائر وارد مشهد شدند، یادآور شد: طی دو روز دهم و یازدهم شهریور ماه تعداد ۶۹ هزار و ۱۶۱ نفر زائر از طریق ایستگاه‌های استقبال از زائران مبادی ورودی وارد مشهدالرضا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1779600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha