پایان عملیات نصب گنبد در بزرگ‌ترین پروژه مسجدی «بلکبرن»

گنبد مسجد بلکبرن که در یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسجدی سال های اخیر انگلیس در حال ساخت است، در محل خود نصب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «msn»، گنبد مسجد بلکبرن که در یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسجدی سال های اخیر انگلیس در حال ساخت است در محل خود نصب شد.

این گنبد در کنار دو مناره مرتفع مسجد و مرکز اجتماعی بلکبرن که از طریق بنیاد عیسی در حال ساخت است، قرار می‌گیرد. کار ساخت این مسجد و مرکز اسلامی در جاده جدید پرستون، در محل مدرسه و مهد کودک سابق وست‌هولم ادامه دارد.

بنیاد «عیسی»، یک موسسه خیریه خانوادگی است  که توسط تاجران میلیاردر و برادران عیسی اداره می شود، که پذیرای همه مسلمانان در جامعه است. طاق نماها و ستون‌ها به تدریج در اطراف مسجد شکل گرفته‌اند و پس از اتمام ساخت گنبد و مناره‌ها، کار بر روی طرح کامل ساختمان انجام می شود.

ورودی مسجد خارج از جاده جدید پرستون خواهد بود که با دوربین های مداربسته نصب شده در مکانی نزدیک به آن محصور شده است. طرح پنج میلیون پوندی برای ساخت این مسجد در اواسط سال ۲۰۲۱ پس از طرح چند موضوع توسط مقامات و اعضای شورای شهر تصویب شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مسجد دومین مسجد گران‌قیمت انگلیس خواهد بود که در منطقه شمال غربی ساخته شده است. اولین مسجد گران قیمت در انگلیس، مسجد «رضا» در «آکرینگتون» است که در پروژه‌ای با هزینه ۸.۶ میلیون پوند ساخته شد و در سال ۲۰۱۷ به روی عموم باز شد.

آقای «رایلی»، رئیس شورای شهر در زمینه بازسازی بناهای تاریخی در سال ۲۰۲۱گفته بود که مسجد بلکبرن یک مسجد معمولی نخواهد بود. وی همچنین تاکید داشت که این ساختمان با معماری اسلامی‌اش، به وضوح چهره بلک برن مدرن را منعکس می کند و این شهر را در زمره شهرهایی که دارای تنوع و شمول بسیار بالایی هستند، قرار می‌دهد.

کد خبر 1779674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha