رقابت قرآنی در نصف جهان

مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به میزبانی شهرستان برخوار در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به میزبانی انشگاه علوم قرآنی شهرستان برخوار در حال برگزاری است.

این دوره از رقابت‌های قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه به مدت سه روز در دو بخش خواهران و برادران برگزار شده که رسانه‌ها نیز ابعاد مختلف این رویداد را منعکس کرده اند.

سنین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق، به رقابت می‌پردازند و  در رشته‌های حفظ پنج جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی با افراد بالای ۱۸ سال شرکت کرده اند.

رقابت قرآنی در دیار نصف جهان

رقابت در  رشته های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی سوره‌های لقمان، حجرات و حشر نیز همزمان با مسابقات قرآن کریم انجام شد.

مرحله شهرستانی و منطقه ای این دوره از مسابقات برگزار و در حال حاضر مرحله استانی آن برای شناسایی افراد برتر جهت معرفی به مرحله کشوری به مرحله اجرا رسیده است.

رقابت قرآنی در دیار نصف جهان

مشارکت بیش از سه هزار نفر در مسابقات قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: بیش از سه هزار نفر در مسابقات این دوره قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه این استان شرکت کرده اند که بالغ بر ۲ هزار نفر آنان به خانم ها تعلق داشت.

حمید بخشی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی ماه گذشته برگزار شد، افزود: ۳۳۰ نفر به  مرحله استانی راه یافتند که رقابت های آنان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۸۱۳  نفر در مسابقات معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند که بیش ۲۰۴ نفر آنان به مرحله استانی راه یافتند.

رقابت قرآنی در دیار نصف جهان

بخشی اضافه کرد: مسابقات استانی رشته معارفی پنجم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در شهرستان برخوار گفت: غرفه کودک ویژه کودکان همراه با مادران،  نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی و قرآنی و فعالیت های فرهنگی همزمان با برگزاری این دوره از رقابت‌ها برپا شده است.

رقابت قرآنی در دیار نصف جهان

شناسایی چهره‌های قرآنی در قالب مسابقات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به تاثیرات و جوانب برگزاری رویدادهای قرآنی اشاره کرد و گفت: شناسایی استعدادها، چهره پردازی و استفاده از آنان در قالب برنامه های فرهنگی و قرآنی از دستاوردهای این مسابقات و دیگر رویدادهای قرآن و عترت محسوب می شود.

حجت الاسلام محمدحسن بلک با بیان اینکه نیرو پروری و پرورش مربیان و قاریان از همین برنامه‌ها منشا می شود، افزود: بسیاری از افراد با استعداد در این رشته‌های قرآنی علاوه بر رقابت و رشد در یک عرصه، نقش فعال در جامعه قرآنی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نباید از ظرفیت و قابلیت‌های این مسابقات غفلت کرد و طرفی هم به تولید محتوا و اجرای توصیه های قرآن در زندگی فردی و اجتماعی نیز توجه شود.

رقابت قرآنی در دیار نصف جهان

همکاری مشترک نهادهای فرهنگی قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در جریان بازدید از مسابقات قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه، تعاملات و همکاری‌های مشترک را مهم برشمرد و اذعان داشت: نهادهای فرهنگی، دستگاه های اولتی و موسسات قرآنی تنها وارد عرصه نشود و هم افزایی کنند.

مهدی سیدین نیا ادامه داد: قرآن معجزه پیامبر اسلام(ص) و دریای عظیم معارف برای هدایت بشر است که بهره گیری از توصیه ها و سفارش های آن گره گشای مشکلات بشری خواهد بود.

وی بر ضرورت حمایت از فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: نخبگان قرآنی نیازمند حمایت برای اجرای برنامه‌های خود و فعالیت مستمر هستند.

رقابت قرآنی در دیار نصف جهان

کد خبر 1779880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha