زیارت امام رضا(ع) باعث می‌شود که امامت شیعه تثبیت شود

درویش با بیان اینکه کسانی که امامت امام رضا(ع) را قبول دارند شیعیان ۱۲ امامی هستند ولی واقفیه کسانی هستند که در امام کاظم توقف کردند گفت: زیارت امام رضا(ع) باعث می‌شود که امامت شیعه تثبیت شود.

رقیه درویش_ استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه، زیارت امام رضا(ع) باعث می‌شود که امامت شیعه تثبیت شود گفت: می بایست برای زیارت امام رضا(ع) حساب ویژه باز کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از امام کاظم(ع) گروهی به نام «واقفیه» به خاطر اینکه وجوهات شرعی زیادی از درهم و دینارهای مردم به دست آنها رسیده بود آمدند با این ترفند که امامت تا امام هفتم است و ما بعد از امام هفتم امامی نداریم این اموال را غصب کردند، مخصوصاً این شایعه و ابهام از کسانی شروع شد که معتمدین امام کاظم(ع) و هم امام رضا(ع) بودند.

درویش ادامه داد: در واقع منظور از واقفیه کسانی هستند که در امام کاظم توقف کردند و ولایت امام‌های بعد از ایشان را نپذیرفتند و با اینکه حضرت افرادی را فرستادند که این وجوهات شرعیه را به حضرت برسانند تا حضرت با آن بتواند به امورات مسلمین بپردازند، ولی آن گروه آنرا منع کردند.

درویش با توجه به اینکه، کسانی که امامت امام رضا(ع) را قبول دارند یقیناً از شیعیان ۱۲ امام هستند افزود: ما مثلا یک امامی، سه امامی، چهار امامی و هفت امامی داریم ولی هشت امامی نداریم ازین رو کسی که امام رضا(ع) را قبول دارد یقیناً شیعه ۱۲ امام است.

وی با بیان اینکه نباید زیارت امام رضا(ع) را فراموش کرد، گفت: حتی اگر از راه دور شده باید ذکر و نام این امام همام را گرامی بداریم و با ولایت اهل بیت زندگی کرده، بمیریم و با آن محشور شویم.

کد خبر 1779881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha