خادمی آقا حال دلمان را خوب می‌کند

مشهدی‌های مهمان‌نواز در ایام دهه آخر صفر درب منازل خود را روی زائرین آقا باز می‌کنند و با روی گشاده پذیرای مهمانان علی ابن موسی‌الرضا(ع) هستند.

خبرگزاری شبستان مشهد | دهه آخر صفر که می‌رسد مشهد یکپارچه خدمت و غرق در شور میزبانی‌ می‌شود. همه مجاورین بارگاه ملک پاسبان رضا(ع) از مردم تا مسئولین دست به دست هم می‌دهند تا به شکرانه همجواری، گامی در جهت خدمت به میهمانان حضرتش بردارند.

اسکان‌های مردمی چه در منازل و چه در مساجد و تکایا برای تامین بخشی از نیاز زائرین در این ایام، چه در قالب پویش‌هایی چون هر محله یک زائرسرا، یا پویش منزل من هم زائرسراست و پویش منازل رضوی و چه در قرارگاه هایی چون هم محله‌ای امام رضا(ع) که توسط مسجدی‌ها ایجاد شده و چه کسانی که با دغدغه ای شخصی درب منزل خود را به روی زائرین باز کرده و پذیرای آنها می‌شوند همواره نمودی از فرهنگ میزبانی مشهدی‌ها بوده است.

خادمی آقا حال دلمان را خوب می‌کند

خانه‌ام را نذر زائرین آقا کردم

اسماعیل جعفری ۴۵‌ساله که ساکن محل پنج‌تن مشهد است از آن دست خادمین آقاست که چه در اسکان زائرین در منزل شخصی‌اش و چه در خدمتگزاری در مواکب بین راهی، هرآنچه دارد در طبق اخلاص گذاشته و به زائرین آقا ارائه می‌دهد. 

این جوان امام رضایی می‌گوید: هشت‌سال است که در موکب‌های بین راهی خادم آقا هستم، چهارسالی هم می‌شود، خانه‌ام را داده‌ام برای زائران، با تمام اسباب و اثاثیه‌اش. این خانه را در ایام شهادت امام‌رضا (ع)، نذر زائران آقا کرده‌ام.

خادمی آقا حال دلمان را خوب می‌کند

وقتی امام حاجت خادم را می‌دهد

او درباره آنچه باعث شد خود و هستی اش را وقف خدمت به زایرین آقا کند می‌گوید: خوب یادم است که خانه قبلی‌ام چقدر کوچک بود. از حضرت خواستم خانه بزرگ‌تری نصیبم کنند و من هم به شکرانه‌اش، دهه آخر صفر رایگان دراختیار زائران بگذارم. هنوز به سال نرسیده، آقا حاجتم را داد و من و خانواده‌ام به خانه‌ای بزرگ‌تر اسباب‌کشی کردیم. خودمان هم درست نفهمیدیم که این ماجرا از کجا و چطور، این‌قدر ساده برایمان جفت‌وجور شد.

جعفری ادامه می‌دهد: توی این سال‌ها هرچه بیشتر به زندگی‌ام حتی زمانی‌که در وادی این صحبت‌ها نبودم فکر می‌کنم، می‌بینیم امام رضا(ع) حواسش به من بوده و عنایتشان شامل حالم شده است. خبط‌وخطاهایی که در رفتارم داشتم و با کمک ایشان اصلاح شد، خدمت سربازی‌ام، اوضاع مالی‌ام و چیزهای دیگری که هرکدام قصه‌ای دارد برای خودش.

او خادمی آقا را عامل حال خوشش میداند و تاکید می‌کند: من و همسرم این روزها حالمان بهتر از همیشه سال است. چند روز قبل دوستی تماس گرفت. دنبال جا می‌گشت برای تعدادی از زائران آقا که دارند از اردبیل و بندرعباس به مشهد می‌آیند و حالا میزبانی‌شان نصیب ما و خانه صدمتری‌مان شده است.

خادمی آقا حال دلمان را خوب می‌کند

میزبانی از زائرین در تمام طول سال

فاطمه سبحانی، همسر شهید و متولد دهه ۳۰ و اصلتا از جنوب خراسان است. او نیز یکی دیگر از آن خادمان مخلص آقاست که نه تنها در ایام پایانی ماه صفر بلکه در تمام طول سال درب خانه اش به روی زائرین باز است و با روی گشاده از مهمانان امام هشتم(ع) پذیرایی می‌کند. او نیز این میزبانی را باعث برکت زندگی و حال خوشش می‌داند و معتقد است که این مایه افتخار است که کسی بتواند قدمی برای خدمت به زائرین حضرت بردارد و نصیب هرکس نمی‌شود.

خانم سبحانی می‌گوید: بعد از شهادت همسرش روزی در ایام محرم و صفر برای زیارت به حرم رفته بودم؛ هوا سرد بود، با دیدن زائرینی که در اطراف حرم اتراق کرده‌اند دلم لرزیدو در دل آرزو کردم که ای کاش خانه‌ای در نزدیکی حرم داشتم و از زائران امام رضا(ع) پذیرایی می‌کردم تا اینکه به لطف خدا و عنای خود امام رصا(ع) موقعیتی برای معاوضه خانه‌ که آن زمان در محله قاسم آباد بود با یک خانه در خیابان توحید فراهم شد و این شد که پذیرفتم و به منزل جدید نقل مکان کردم.

خادمی آقا حال دلمان را خوب می‌کند

این بانوی خیر تصریح می‌کند: از همان سال ۱۳۹۶ شروع به ساخت بنای این منزل قدیمی کردیم و از همان ابتدای کار نذر کردم که طبقه پایین ساختمان را برای اسکان زایرین حضرت وقف کنم و الحمدالله با وجود برخی مشکلات، اما تمام کارها به لطف خدا و مرحمت حضرت زهرا(س) پیش رفت و اکنون در تمان طول سال از زایرین آقا پذیرایی میکنم. در طبقه بالا خودم هستم وطبقه پایین نیز با فراهم کردن امکانات اولیه مانند رختخواب، ظرف و ... و فضای آشپزی و سرویس بهداشتی برای پذیرایی از ۲۰ زائر آماده است.

کد خبر 1779883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha