بهبود روابط و ارتقاء سطح اخلاقی، درس‌هایی که می‌توان از امام رضا(ع) آموخت

حجت الاسلام لاکانی با بیان اینکه امام رضا(ع) به عنوان یک شخصیت برجسته در تاریخ اسلام، درس‌های مهمی به ما می‌آموزد گفت: این درس‌ها نه تنها در زندگی فردی، بلکه در جامعه نیز می‌تواند به بهبود روابط و ارتقاء سطح اخلاقی کمک کند.

حجت‌الاسلام محمد لاکانی_ مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه، امام رضا(ع) به عنوان یک شخصیت برجسته در تاریخ اسلام، درس‌های مهمی به ما می‌آموزد اظهار کرد: امام رضا(ع) به اهمیت علم و دانش تأکید داشتند و همواره به یادگیری و تدریس علم پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) خود نشانه‌ای از ضرورت تحصیل علم برای هر مسلمان هستند گفت: آنحضرت به عالم آل محمد(ص) معروفند.

حجت‌الاسلام لاکانی، در خصوص اخلاق و رفتار آن‌حضرت نیز بیان کرد: امام هشتم، با رفتار نیکو و اخلاق حسنه، الگوی خوبی برای مسلمانان بودند چرا که صبر، گذشت و محبت از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و کلیه امامان به تعامل با دیگران تاکید داشتند افزود: امام رضا(ع) به تعامل مثبت با پیروان دیگر ادیان و مذاهب تأکید داشت و نشان دادند که می‌توان با احترام و گفت‌وگو به تفاهم رسید.

حجت‌الاسلام لاکانی در ادامه توجه به خانواده و مسئولیت‌های خانوادگی را از دیگر درس‌های امام رضا(ع) دانست و اضافه کرد: امام رضا(ع) به اهمیت محبت و احترام در خانواده‌ها اصرار داشتند و نیز همیشه به تقوا و پرهیزگاری دعوت می‌کردند و زندگی خود را بر اساس اصول اسلامی بنا گذاشتند.

وی تاکید کرد: این درس‌ها نه تنها در زندگی فردی، بلکه در جامعه نیز می‌تواند به بهبود روابط و ارتقاء سطح اخلاقی کمک کند.

حجت‌الاسلام لاکانی افزود: مردم ایران با امام رضا(ع) انس والفت دیرینه دارند و امام رضا(ع) به عنوان هشتمین نگین درخشان ولایت وامامت در آسمان ایران می درخشد.

کد خبر 1779884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha