فراخوان نماز شب برای نجات غزه

گروهی از دانشجویان و دانشگاهیان ترکیه ابتکار «برپایی نماز شب برای غزه» را باهدف متحد کردن مسلمانان به راه انداختند تا امشب مسلمانان سراسر جهان برای فلسطینی‌ها به ویژه مردم غزه یکپارچه نماز و دعا بخوانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، گروهی داوطلب از دانشجویان و دانشگاهیان در ترکیه، با مشارکت انجمن علمای فلسطین و سازمان امدادی ترکیه «E-Haha»  ابتکار «برپایی نماز شب برای غزه» را با هدف متحد کردن قلب‌های مسلمانان در سراسر جهان امشب پنجشنبه ( ۱۵ شهریور) به راه انداختند.

 این ابتکار باتوجه به بیانیه‌اش تلاش دارد تا با دعا از خداوند برای فلسطینی‌های محاصره شده غزه رحمت و پیروزی او را طلب کند.

برپاکنندگان این ین ابتکار از مسلمانان کشورهای مختلف می‌خواهند که در میادین عمومی و میدان‌های بزرگ گرد هم آیند تا دو رکعت نماز شب بخوانند و برای غزه دعا کنند.

همچنین در اقامه نماز شب در سراسر جهان همه امت اسلام را به همبستگی و نماز دعوت کنند.

 برپاکنندگان این ابتکار می‌گویند که دعا تأثیر زیادی دارد، به‌ویژه با توجه به چالش‌های بزرگی که فلسطینی‌ها در غزه، کرانه باختری و در سراسر فلسطین اشغالی با آن مواجه هستند، آنها به شدت به دعای مسلمانان در همه جا نیاز دارند.

این پویش برای ترغیب امت اسلامی به برپایی نماز برگزار می شود  که به آنچه رسول خدا (ص) در شب بدر انجام داد، اقتدا کنند. هنگامی که پیامبر(ص) خدا را خواند و او را دعا کرد و باوجود اینکه آنها انتظار نداشتند، پیروزی حاصل شد.

برپاکنندگان ابتکار اعلام کردند:  میدان مسجد مرکزی باشاکشهیر در منطقه کیاشهیر استانبول امروز پنجشنبه بعد از نماز مغرب میزبان اجتماع نمازگزاران برای اقامه دو رکعت نماز شب و دعا برای مردم غزه خواهد بود.

باتوجه به  تصویب دو قطعنامه شورای امنیت در مارس و ژوئن گذشته که خواستار پایان جنگ در غزه شده بود، اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا امروز به این جنگ ادامه داد که در نتیجه آن بیش از۱۳۵ هزار فلسطینی شهید و زخمی شدند و بیشتر آنها کودک و زن هستند. همچنین بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شده و ویرانی عظیم و قحطی مرگبار در آنجا به وقوع پیوسته است.

 همزمان با جنگ با غزه، ارتش اسرائیل عملیات خود را گسترش داد و شهرک نشینان حملات خود را در کرانه باختری افزایش دادند.در نتیجه آن ۶۸۵ فلسطینی شهید و پنج هزار و ۷۰۰ نفر زخمی و ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر بازداشت شدند.

کد خبر 1779926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha