نقشه راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نجف آباد تدوین شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد گفت: نقشه راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر اساس احصا راهکارها و روش‌ها در این شهرستان تدوین شد.

«محبوبه عبادالهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به آسیب‌های اجتماعی فراگیر در کشور و اختصاصی نجف آباد اظهارکرد: میزان فراوانی این نگرانی ها با همکاری دیگر دستگاه‌های اداری شناسایی و راهکارهای پیشگیرانه آن بر اساس نظر کارشناسی ارائه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد با اشاره به تدوین چشم انداز و برنامه مشخص منطقه ای در این حوزه، افزود: نقشه راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر اساس احصا راهکارها و روش‌ها در این شهرستان تدوین شد که دستگاه‌های اداری و موسسات مردمی متناسب با آن حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: کار جزیره ای و بدون برنامه اثر بخش نخواهد بود و حرکت در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نجف آباد باید متناسب با نقشه راه انجام شود.

عبادالهی با بیان اینکه دغدغه و نگرانی‌های اجتماعی در کمیته های اجتماعی و شورای فرهنگ عمومی مطرح و راهکارسنجی شده، خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی و آموزشی به تعمیق باورها و پیشگیری کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برنامه های نشاط آور در کنار فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیش بینی شده که تشکل های ورزشی و مدیریت شهری بر آن تمرکز دارند و هنرمندان نیز با ارائه برنامه های هنری در این حوزه فعالیت می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد آموزش در مدارس و تبلیغات شهری با کمک شهرداری، آموزش و پرورش و بهزیستی را در جریان همین موضوع بیان کرد و گفت: ناآگاهی یکی از دلایل گرایش به اعتیاد به مواد مخدر، ناهنجاری های فرهنگی و انحرافات اخلاقی بوده که آموزش و آگاهی بخشی در این خصوص موثر است.

وی یادآورشد: تولیدات چند رسانه‌ای فرهنگی و دیجیتال در انتقال پیام موثر بوده که از ظرفیت شبکه‌های مجازی برای نشر آن استفاده می‌شود.

کد خبر 1779950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha