مسجد محله باید کانون نشاط و پناهگاه امن نسل جوان باشد

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه با عمل حول محور شعار کلیدی نهضت بازگشت مساجد، مساجدی تراز، پویا و برقرار خواهیم داشت، گفت: مسجد محله باید کانون نشاط و پناهگاه امن نسل جوان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده- مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در آئین اختتامیه هفتمین اشکواره حسینی که در دانشگاه شمال-آمل برگزار شد، ضمن تحسین اقدام شایسته کانون فرهنگی هنری آل طاها شهرستان آمل به جهت برگزاری هفت دوره موفق این اشکواره با همکاری نهادهای فرهنگی و دانشگاهی، اظهار کرد: تقارن فعالیت کانون فرهنگی هنری با دانشگاه که به دریافت شش هزار و ۵۰۰ اثر از استان های مختلف کشور ختم شده نیازمند تجربه نگاری در حوزه کار تشکیلاتی و گروهی است.

مسجد محله باید کانون نشاط و پناهگاه امن نسل جوان باشد

وی با بیان اینکه نشاط حضور خانواده ها با همراهی نوجوانان و جوانان در این اشکواره ارزشمند است، افزود: اینکه این نسل دهه هشتادی و نودی هنر خویش را برای معرفی فرهنگ اهل بیتی(علیهم السلام) و مسیر هدایت بکار می بندند باید قدربدانیم.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه مسجد در محله باید کانون نشاط و پناهگاه امن نسل جوان باشد، گفت: بسیاری از مشکلات محلات با محوریت مسجد می تواند مرتفع شود. اگر از مسجد که هویت توحیدی دارد فاصله بگیریم با مشکلاتی نظیر آسیب های اجتماعی مواجه خواهیم شد.

وی به شعار نهضت بازگشت به مساجد اشاره کرد و خاطرنشان شد:اگر به دنبال چیزهایی که هویت و اصالت لازم را ندارند برویم شکست خواهیم خورد بطور نمونه باید در بحث غنی سازی فراغت نوجوانان و جوانان به مسجد پناه ببریم.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه با عمل حول محور شعار کلیدی نهضت بازگشت مساجد، مساجدی تراز، پویا و برقرار خواهیم داشت، گفت: امام جمعه شهر و شهرستان بهترین راهبر فعالیت های مسجدی در مناطق مختلف هستند که این مهم در هزار سنگر شهرستان آمل ملموس و مشهود است.

وی با اشاره به جایگاه نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر، بیان کرد: مساجد در طول هفته باید کار تشکیلاتی انجام دهند تا زمینه ساز حضور اقشار مختلف جامعه در صفوف نماز عبادی سیاسی جمعه باشند.

کد خبر 1779952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha