بیانیه حماس در پی کشته شدن فعال آمریکایی توسط ارتش صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه ای هدف قرار دادن « عایشه نور ازگی ایگی» فعال آمریکایی توسط ارتش صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز(جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳) در بیانیه ای جنایت ارتش اشغالگر اسرائیل در هدف قرار دادن « عایشه نور ازگی ایگی» (۲۶ ساله) فعال آمریکایی ترک  تبار را با شلیک گلوله مستقیم به سر که منجر به جان باختن وی در جریان شرکت در راهپیمایی مسالمت آمیز ضد شهرک سازی در کوه صبیح در شهر بیتا در جنوب نابلس شد، محکوم کرد.

 حماس اعلام کرد: ما این جنایت فجیع را امتداد جنایات عمدی اشغالگران علیه حامیان خارجی  مردم فلسطین می‌دانیم که ده‌ها نفر از آنها در نتیجه جنایات صهیونیستی قربانی شدند که شاید مهم‌ترین آنها راشل کوری بود که در سال ۲۰۰۳ زیر ریل تانک های اشغالی له شد.

 حماس افزود: این جنایات در کرانه باختری با حملات سیستماتیک و مستمر علیه فعالان همبستگی توسط ارتش اشغالگر و شهرک نشینان همچنان ادامه دارد، همانطور که در تمامی فعالیت ها و راهپیمایی های همبستگی مسالمت آمیز در روستاها و شهرک‌های کرانه باختری که در معرض  تهدید پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی هستند، اتفاق می افتد.

در این بیانیه آمده است:  دولت افراطی صهیونیستی و ارتش تروریستی این رژیم  از طریق این جنایات به دنبال ترساندن و سرکوب هر صدایی است که خواهان آزادی ملت فلسطین است یا با ملت فلسطین باتوجه به پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی اعلام همبستگی می کنند. جنگ همه جانبه نسل کشی علیه فلسطینی ها در حالی در جریان است که بدون اینکه برای متوقف کردن آن اقدامی کنند.

 حماس از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل متحد و همه نهادهای سیاسی، بشردوستانه، حقوقی و قضایی خواست که به سرعت  برای مهار رژیم اشغالگر و رسیدگی به رفتار فاشیستی‌اش که تمام قوانین بین‌المللی را رد می‌کند، تلاش کنند.

 این جنبش همچنین از دولت آمریکا خواست تا در سیاست مغرضانه خود در حمایت از جنایات و کشتارهای اشغالگرانه علیه مردم فلسطین که امروز منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی با گلوله های ارتش جنایتکار شد، تجدید نظر کند.

 منابع فلسطینی گزارش دادند: امروز جمعه، نیروهای اشغالگر اسرائیل یک هوادار آمریکایی را با شلیک گلوله به سرش در حوالی کوه صبیح در جنوب شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی شهبد شد.

  منابع فلسطینی گزارش دادند که این فعال همبستگی آمریکایی ترک تبار، داوطلب کمپین «فزعه» برای حمایت و حفاظت از کشاورزان فلسطینی در برابر نقض اشغالگری اسرائیل و شهرک نشینان آن است.

تیم امداد رسانی و آمبولانس این فعال حامی فلسطین را به سرعت به بیمارستان رفیدیا در شهر نابلس منتقل کردند. اما به دلیل شدت جراحات در اتاق مراقبت‌های جان باخت.

کد خبر 1779999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha