واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت«ابوشجاع» فرمانده تیپ طولکرم

گروه‌های مقاومت فلسطین با اشاره به شهادت «ابوشجاع» فرمانده تیپ طولکرم تاکید کردند: او الگوی شجاعت و صلابت بود و ترور او هرگز عملیات علیه رژیم صهیونیستی را متوقف نمی کند و پاسخ این جنایت داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، ارتش اشغالگر صهیونیستی امروز اعلام کرد: پنج مبارز فلسطینی از جمله «ابوشجاع» فرمانده تیپ طولکرم در مسجد طولکرم در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

برهمین اساس، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای امروز شهادت محمد جابر(ابوشجاع) فرمانده تیپ طولکرم وابسته به سرایا القدس و یکی از بنیانگذاران اولیه آن به همراه چهار نفر دیگر از این تیپ را اعلام کرد.

جهاد اسلامی با تاکید بر نقش ابوشجاع اعلام کرد: ملت فلسطین او را به صلابت و شجاعت می شناختند.

در این بیانیه آمده است: این فرمانده به عنوان مجاهدی شناخته می شود که تصمیم به مقابله با اشغالگران برای رفع ظلم علیه ملت خود گرفت و متوجه شد که مقابله با این رژیم به هر قیمتی که باشد بسیار آسان تر از زندگی درسایه اشغالگران است.

جهاد اسلامی تاکید کرد: اشغالگران ده‌ها سرباز استخدام کردند و از خودروهای زرهی و پهپاد برای رسیدن به شهید ابوشجاع در قلب اردوگاه طولکرم استفاده کردند، زیرا اشغالگران می دانستند که این فرمانده و برادرانش هرگز تسلیم نمی شوند و درگیری قهرمانانه علیه این رژیم خواهند داشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس) تاکید کرد: دستان رزمندگان مقاومت از جناح نظامی خود و همه بازوهای نظامی که شجاعانه با حملا اسرائیل در کرانه باختری مقابله می کنند، تقویت می شود. در سوگ شهید ابوشجاع و همرزمانش می نشیند.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: تهاجم‌ها و حملاتی که در ساعات گذشته شاهد آن بودیم، متمرکز در استان‌های جنین، طولکرم، طوباس و سایر استان‌هاست کهدر شکستن اراده مردم و مقاومت ما موفق نخواهد بود.

حماس تاکید کرد که اشغالگران در انتظار خسارات، ناامیدی ها، بحران ها و وحشت امنیتی بیشتر از غزه تا کرانه باختری و همه جبهه‌های درگیر در نبرد طوفان الاقصی است.

حماس از مردم کرانه باختری دوباره اتحاد و انسجام بیشتر با مقاومت و افزایش تحرکات سراسری و رویارویی میدانی با اشغالگران و شهرک نشینان خواستار شد.

همچنین، جنبش مجاهدین نیز به سوگ سردار ابو شجاع و یارانش پرداخت و تأکید کرد: افزایش شهدا تنها مقاومت در کرانه باختری و فلسطین را استوارتر خواهد کرد.

این حرکت در بیانیه ای اعلام کرد: باید ارتش اشغالگر منتظر شکست بیشتری باشد، به همین دلیل از مردم فلسطین در کرانه باختری خواست تا از مبارزان مقاومت حمایت کنند، اقدامات انقلابی را فعال کنند و رویارویی را تشدید کنند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با تسلیت شهادت ابوشجاع، تاکید کرد: او الگوی فداکاری و جانفشانی و مدافع ملت و آرمان آن بود. با وجود سن کم خود نمونه ای از معانی فرماندهی بود که نقش میدانی بزرگ خود در مقابله با اشغالگران را نشان داد.

از سوی دیگر، کمیته های مقاومت فلسطین تاکید کردند: جنایات اشغالگران و ترورها از غزه تا کرانه باختری و هر وجب از سرزمین اشغالی فلسطین، تلاشی ناگوار و ناموفق است و هرگز در ریشه کن کردن مقاومت موفق نخواهد شد. هرگز عملیات کیفی خود را متوقف نخواهد کرد.

این کمیته ها در بیانیه ای اعلام کردند: جنگ در کرانه باختری و غزه امنیت و ثبات را برای اشغالگران به ارمغان نخواهد آورد.

نیروهای طوفان شاخه نظامی جنبش انتفاضه فتح (تیپ تولکرم) نیز شهادت فرمانده ابوشجاع را تسلیت گفتند و تاکید کردند که مقاومت با تمام قدرت به این جنایت و جنایت‌های دیگر اشغالگران در سراسر فلسطین پاسخ خواهد داد.

سرایا القدس- تیپ طولکرم- در بیانیه ای اعلام کرد: مبارزان ما در اولین واکنش به ترور فرمانده ابوشجاع؛ توانستند نیروی پیاده نظام صهیونیستی را در یک کمین پیچیده در محور منشیه در پشت مسجد ابوعبیده به دام بیندازند. واحد مهندسی توانست یک بمب ازپیش آماده شده را منفجر کند و دو گلوله به آنها اصابت کرد.

کد خبر 1779212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha