اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی در ۲۸ شهریور ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که به زودی آثار داوری می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده عصر امروز شنبه (۱۷ شهریور) در جلسه انجمن آثار و مفاخر استان با بیان اینکه رویداد ملی کنگره ابن حسام خوسفی در چهار بخش علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: بخش علمی و پژوهشی با محوریت دانشگاه بیرجند است که در این راستا ۲۳ مقاله به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در بخش فرهنگی با محوریت جهاد دانشگاهی، مهمترین رویداد آن برگزاری کارگاه آموزشی و تربیت ۱۸۰ شاعر آیینی است که به زودی این دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی ۲۸ شهریور ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: تاکنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که به زودی آثار داوری می‌شود.

فرخنده به بخش هنری این جشنواره ملی اشاره کرد و گفت: در این راستا تصویرنگاری متن خاوران‌نامه و ۳۰ اثر تصویری و ۲۰۰ اثر خوشنویسی تولید خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن به مرمت مقبره مجموعه ابن حسام خوسفی، یادآور شد: اختتامیه کنگره ملی ابن حسام خوسفی همزمان با سالروز وفات این شاعر نامدار ایرانی یعنی ۲۸ آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اختتامیه بزرگداشت آیت‌الله تهامی نیز خرداد ماه سال آینده در شصتمین سال وفات این عالم جلیل‌القدر برگزار خواهد شد.

فرخنده افزود: در راستای برگزاری بزرگداشت آیت الله تهامی، اولین بخش فرهنگی و هنری آن برای پنجم مهرماه امسال به میزبانی حوزه علمیه برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 1780099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha