نوجوانان روستای یانچشمه با مسجد بزرگ می‌شوند

اشتیاق نوجوانان روستای یانچشمه برای حضور در مسجد مثال‌زدنی است و به‌نوعی مسجد را خانه دوم خود می‌دانند، خود را درگیر برنامه‌های فرهنگی می‌کنند و از آثار و برکات خانه خدا نیز بهره می‌برند.

خبرگزاری شبستان - چهارمحال‌وبختیاری: وقتی اولین مسجد به دست رسول خدا بنا شد و از زمان احداث مسلمانان در مسجد به نماز و رازونیاز پرداختند پایگاهی که با نماز شناخته می‌شود و دراین‌بین فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و... در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

مسجد به زندگی مردم نورایت می‌بخشید به همین منظور والدین به همراه خود فرزندان خود را هم در برخی از فعالیت‌ها از جمله نماز همراه می‌کنند تا از ثمرات و نورانیت مسجد بی‌بهره نباشند.

امروزه نقش کودکان و نوجوانان در پیش برد اهداف مسجد بسیار اثرگذار شده است تا جایی که تا نوجوانان و جوانان نباشند کار فرهنگی خروجی مناسبی پیدا نخواهد کرد.

امام‌جماعت، بسیج مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری از جمله عواملی مهم جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هستند که باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی شرایط حضور نسل جوانان را به مسجد فراهم کنند.

کانون‌های فرهنگی هنری از زمان تاسیس در مساجد تاکنون کودکان، نوجوانان و جوانان زیادی را به‌واسطه ارائه فعالیت‌های متنوع از جمله برگزاری طرح اوقات فراغت، ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت، ماه رمضان، محرم و صفر، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری مسابقات ورزشی و... جذب مسجد کرده‌اند.

نوجوانان روستای یانچشمه با مسجد بزرگ می‌شوند

کانون فرهنگی هنری «مهرپویان» یانچشمه که با مدیریت حمزه بهارلویی در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) فعالیت می‌کند تاکنون ۳۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کرده است و با حضور این عزیزان مسجد رونق گرفته و موجب رفت آمد جوانان شده است.

مسئول کانون مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) یانچشمه، واگذاری مسئولیت به جوانان را یکی از دلایل حضور پیش از پیش جوانان به مسجد عنوان کرد و در این باره می‌گوید: تا زمانی که نسل جوان در مسجد و در برنامه‌های فرهنگی حضور داشته باشند مسجد رونق دارد.

نوجوانان روستای یانچشمه با مسجد بزرگ می‌شوند

وی، برگزاری طرح اوقات فراغت از دیگر طرح‌هایی است که در جذب نوجوانان به مسجد موثر است طرحی که در فصل تابستان و به‌منظور پرکردن اوقات فراغت برگزار می‌شود.

بهارلویی ادامه داد: حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه کودکان، احکام، نقاشی مقدماتی، قلاب‌بافی، نقاشی روی سفال، خیاطی و چادردوزی از دیگر فعالیت‌های آموزشی کانون فرهنگی هنری «مهرپویان» یانچشمه است.

نوجوانان روستای یانچشمه با مسجد بزرگ می‌شوند

مسئول کانون مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) یانچشمه ابراز کرد: عکاسی با گوشی تلفن همراه، آموزش زبان فارسی، آموزش ریاضی، آموزش مقدماتی کامپیوتر، سرود و کاردستی از دیگر کلاس‌های در حال برگزاری کانون منادیان حقیقت در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) یانچشمه است.

نوجوانان روستای یانچشمه با مسجد بزرگ می‌شوند

کد خبر 1780124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha