۱۰۰ مسجد کانون اجرای طرح «ترنم زندگی» در مشهد شدند

معاون اجتماعی و مشارک‌مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در طرح «ترنم زندگی» از نیمه تیر ماه ۱۴۰۳ تا کنون، ۱۰۰ مسجد به عنوان کانون ارائه خدمات مشاوره ای با هدف ترویج فرهنگ مشاوره، پایگاه اجرایی این طرح، در همکاری با مدیریت شهری بودند.

مهدی ابراهیمی؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد با توجه به نیاز و درخواست مردم فعالیتی را در خصوص آسیب های اجتماعی، با عنوان طرح "ترنم زندگی" از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی به مشکلات و چالش هایی اشاره دارد که به سلامت و ثبات جامعه آسیب می زنند، این آسیب ها می توانند ناشی از عوامل اقتصادی، فرهنگی، فردی و... باشد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با توجه به نیاز مردم حاشیه شهر به این طرح، تصریح کرد: این طرح ابتدا در مناطق و محلات محروم شهر مشهد شروع به ارائه خدمات مشاوره گروهی کرد، اما اکنون در ۱۲ منطقه شهرداری به صورت دوره ای فعالیت می‌کند.

آموزش ۳۰ هزار بانوی مشهدی در طرح «ترنم زندگی»

وی تاکید کرد: سال گذشته در فاز اول «ترنم زندگی» ١٢هزار بانوی مشهدی با همکاری ١٩٠ مسجد از آموزش‌های مختلف و مشاوره‌های متنوع بهره‌مند شدند و امسال با مشارکت ۶۶٠ مسجد، ٣٠هزار بانوی مشهدی از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ابراهمی تصریح کرد: به طور کلی در این دوره بیش از یک هزار دوره آموزشی با بیش از ۸۰۰۰ مخاطب در مناطق کم‌برخوردار مشهد اجرایی شده است. 

ابراهیمی بیان کرد: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت خانواده در قالب ارائه خدمات مشاوره گروهی به بانوان و دختران در محلات محروم و حاشیه شهر برگزار می شود.

مسجد محوری رویکرد مدیریت شهری

وی با اشاره به اینکه مسجد محوری و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مساجد، جزو اولویت های مدیریت شهری است، ادامه داد: در برگزاری طرح "ترنم زندگی" از نیمه تیر ماه ۱۴۰۳ تا کنون، ۱۰۰ مسجد به عنوان کانون ارائه خدمات مشاوره‌ای با هدف ترویج فرهنگ مشاوره، پایگاه اجرایی این طرح، در همکاری با مدیریت شهری بودند.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، عنوان کرد: طبق آخرین گزارشات انجام شده، و در زمان قید شده در بالا، تاکنون در ۱۲ منطقه شهرداری مشهد، در قالبِ کارگاههای آموزشی ۲۰۰ دوره و تعدادِ ۱۰ هزار جلسه و با بیش از ۲ هزار مخاطب برگزار شده است.

ابراهیمی در پایان با اشاره به نحوه برگزاری طرح ترنم زندگی توضیح داد: دسترسی آسان مردم مناطق محروم به مشاوره و ارتقاء سلامتِ روان جزء اهداف اصلی این طرح است و سرفصل های آن شامل، ارتقا روابط همسران، پیشگیری از اعتیاد، تربیت فرزند، کنترل هیجانات و مشاوره پیش از ازدواج است؛ علاوه بر این نیز با توجه به دغدغه های جامعه مبنی بر افزایش جمعیت، سرفصل تربیت فرزند در راستای جوانی جمعیت نیز، امسال به این طرح اضافه شده است.

کد خبر 1780142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha